×

منوی اصلی

true
آغاز اجرای نمایش میدانی «گفت و گوی آب» در ابرکوه
نمایش چند رسانه‌ای «گفت وگوی آب» به کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده با همکاری حوزه هنری یزد در ابرکوه در حال اجرا است.

به گزارش نسیم یزد،«محمدصالح کوچک زاده» اظهار کرد: هم‌زمان با دهه دوم محرم، اجرای نمایش میدانی «گفت وگوی آب» با موضوع سیره و شخصیت والای علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) از 13 محرم در شهرستان ابرکوه آغاز شد.

وی افزود: این نمایش چند رسانه‌ای به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ـ گوشه‌ای از واقعه کربلا از جمله ماجرای امان‌نامه شمر برای حضرت ابوالفضل (ع) و برادرانش در شب عاشورا و همچنین ولادت، وفاداری، ولایت‌پذیری، جوانمردی، سقایی، شجاعت و پاسداری از حریم اهلبیت (ع) تا شهادت آن حضرت را روایت می‌کند.

رییس حوزه هنری یزد،‌گفت: این اثر با مشارکت حوزه هنری یزد به همت حجت‌الاسلام فلاح‌زاده امام جماعت مسجد کوثر ابرکوه و همکاری بچه‌های مسجدی و فعالان فرهنگی با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی تولید شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که مراحل تمرین و آماده‌سازی دکور و سکوی تماشاگران، بعد از ماه مبارک رمضان شروع شد، ادامه داد: در تدوین و نگارش این اثر از نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارشناسان مذهبی و هنری از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس برنامه تلویزیونی زلال احکام‌ـ استفاده شده است.

کوچک‌زاده تصریح کرد: این نمایش چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است.

وی با بیان این‌که این نمایشنامه در سال 96 رتبه برتر ششمین جشنواره هنر آسمانی قم را کسب کرده، گفت: حدود 80 بازیگر و هنرور بومی در اجرای آن حضور دارند که نیمی از آن‌ها نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

رییس حوزه هنری ادامه داد: در این نمایش برخی از لوکیشن‌ها همچون مراسم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت ام‌البنین (س)، نمایی از جنگ صفین، نهر علقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و بعضی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است.

سیدحمید پورسید، ابوالفضل صادقیان، عباس عارفی، مصطفی مهدی‌پور، جعفر قاسم‌زاده، محمدحسین مهدی‌پور، حبیب عمیقی، دانیال فلاح‌زاده، محمدحسن صابری، علیرضا زارع، محمد فلاح‌زاده و علیرضا چاکرالحسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این نمایش را مدیر تولید: حجت‌الاسلام محمدسعید فلاح‌زاده، طراح صحنه و دکور: جلیل فلاح‌زاده، طراح و اجرای نور: میثم درخشنده‌فر، مسئول جلوه‎‌های ویژه: رسول حسینیان، تصویر: مسعود امیدواری، صوت: احسان عمیقی، گریم: حسین محمودی، لباس: کاظم اکرمی و محمدرضا امیدوارپناه، عکاس: عباس فلاح‌زاده و تدارکات: سیدعلی‌اکبر میرحسینی تشکیل می‌دهند.

بزرگ‌ترین نمایش مذهبی شهرستان ابرکوه تا پنج‌شنبه 5 مهرماه از ساعت 20:30 در میدان امام حسین، ابتدای خیابان نسفی، جنب پارک بانوان در محل بیت النور اجرا می‌شود.

نمایش میدانی «گفت وگوی آب» سال گذشته نیز در ماه‌های محرم و صفر در ابرکوه و یزد به روی صحنه رفت که با استقبال پرشور مخاطبان و عزاداران حسینی همراه بود و امسال نیز با تغییرات جزئی در لوکیشن اجرا می‌شود.


true
true
true