×

منوی اصلی

true
لزوم راه‌اندازی تیم پایش ویژه مسیر گردشگری معلولین در یزد
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری یزد با اشاره به اهمیت برگزاری اولین جشنواره گردشگری معلولین در این استان، گفت:‌ راه‌اندازی تیم پایش به منظور بررسی دقیق مسیر گردشگری معلولین در بافت تاریخی یزد ضروری است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سپنتا نیکنام» در جلسه کارگروه «یزد، شهر دوستدار معلول» که با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف شهرداری و انجمن راهنمایان گردشگری پایدار برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به حقوق معلولین،‌اظهار کرد:‌ مناسب سازی فضاهای شهری اولین گام در راستای احترام به حقوق شهروندی معلولین است.

وی افزود:‌ نهادینه‌سازی فرهنگ مناسب‌سازی با تدوین برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی نقش مهمی در توسعه اجتماعی و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهرداری ایفا می‌کند.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد، گفت:‌ راه‌اندازی تیم پایش به منظور بررسی دقیق مسیر گردشگری معلولین در بافت تاریخی یزد ضروری است.

نیکنام برگزاری جشنواره گردشگری معلولین را از جمله اقدامات موثر در راستای نهادینه کردن فرهنگ مناسب‌سازی فضاهای عمومی و توجه به حقوق معلولین در مدیریت شهری دانست و تصریح کرد:‌ معرفی ظرفیت‌های هنری و گردشگری و همچنین توسعه مدیریت شهری از جمله مهمترین رویکردهای این اولین جشنواره گردشگری معلولین است.

این مسئول در ادامه جذب مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت درآمدزایی رویدادهای فرهنگی و هنری را از جمله مسائل حائز اهمیت در برنامه‌ریزی مدیریت شهری عنوان و بیان کرد:‌ جذب مشارکت آموزش و پرورش در این دوره جشنواره گردشگری معلولین نقش مهمی در تحقق اهداف عالی این مهم ایفا می‌کند.

گفتنی است؛ اولین دوره جشنواره گردشگری معلولین همزمان با 12 آذرماه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولین با حضور اعضای انجمن‌های معلولین استان‌های کشور به میزبانی یزد شهرمیراث جهانی برگزار می‌شود.


true
true
true