×

منوی اصلی

true
تکذیب ابتلای دانش‌آموزان اردکانی به ویروس کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که بیماران کرونایی بستری در این استان به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است، گفت: ابتلا دانش‌آموزان کرونایی در شهرستان اردکان تکذیب می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز دکتر«ابراهیم سلمانی» ضمن تکذیب مبتلا شدن دانش‌آموزان اردکانی به ویروس کرونا در مدرسه، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد هیچ کدام از مبتلایان اخیر ویروس کرونا در استان یزد زیر ۲۹ سال نیستند و خوشبختانه تاکنون هیچ دانش‌آموزی به این ویروس مبتلا نشدند.

وی با بیان این‌که هر تجمع در فضای سر بسته خطر ابتلا را به ویروس کرونا را درمدارس و دیگر اماکن عمومی افزایش می‌دهد، افزود: تأمین تهویه مناسب، باز بودن درب پنجره کلاس‌ها و کوتاه بودن زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس از جمله الزامات اجرایی برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس در زمان شیوعه کروناست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی در این استان، گفت: متأسفانه تعداد بیماران بستری کرونایی در استان یزد به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

سلمانی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد بیماران، ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بدین ترتیب مجموع مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در استان از اول اسفندماه امسال تاکنون به شش هزار و ۸۶۳ بیمار رسیده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش مبتلایان در استان یزد، گفت: همچنان استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله یک و نیم تا دو متر از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.


true
true
true