×

منوی اصلی

true
کم هزینه ترین واکسن پیشگیری از انفولانزا، پوشیدن ماسک است
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین واکسن جهت پیشگیری از انفولانزا، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به‌گزارش نسیم یزد نیوز دکتر«مسعود شریفی» با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و بیماری آنفولانزا، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا مادران باردار، کودکان شش ماهه تا ۶ سال، افراد بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری‌های کلیوی و کبدی، بیماران مبتلا به بیماری مزمن تنفسی، افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی و افراد مبتلا به سرطان و ارائه کنندگان خدمات سلامت در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

وی افزود: بهترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین واکسن جهت پیشگیری از انفولانزا، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: علائم اولیه کلیه بیماری‌های تنفسی از جمله آنفولانزا و کرونا یکسان است اما شدت علائم در هر کدام متغیر است.

دکتر شریفی تصریح کرد: در حال حاضر دستورالعمل و بخشنامه ای از طرف وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی مبنی بر نحوه توزیع و قیمت این واکسن ابلاغ نشده است و همشهریان فریب سودجویان را نخورند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به استفاده افراد جامعه از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نظر می‌رسد شدت فراگیری انفولانزا امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزا هیچ گونه پیشگیری برای بیماری کرونا ندارد و به جز افراد در معرض خطر، نیاز به تزریق عموم افراد جامعه نیست.


true
true
true