×

منوی اصلی

true
کرونا خانواده‌ کمیته امداد یزد را ۱۰ هزار خانوار بزرگتر کرد
مدیر کل کمیته امداد استان یزد با گلایه از این که هنوز پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب هزینه بی‌تدبیری برخی مسئولان باید توسط مردم پرداخت شود، از افزایش ۱۰ هزار خانواری جمعیت تحت پوشش این نهاد در استان در جریان شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش نسیم یزدنیوز «محمد شجاعان» اظهار کرد: استان یزد در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد دارد که البته تا قبل از کرونا این رقم معادل ۱۵ هزار خانوار بوده به عبارتی در جریان شیوع کرونا ۱۰ هزار خانواده به جمع خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان افزوده شده است.

وی افزود: با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اطلاعات سه دهک پایین در استان گردآوری و در حال بازدیدهای میدانی توسط مددیاران هستیم تا آن گروه از افراد نیازمند که از هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شوند را تحت پوشش قرار دهیم.

این مسئول با بیان این که هم اکنون تعداد ۴۰۰۰ دانش آموز و ۵۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که همه آنها به حداقل‌های تحصیلی نیازمند هستند، تصریح کرد: تا پارسال عمده مایحتاج‌های حداقلی برای تحصیل کیف، کفش، پوشاک و مقداری لوازم التحریر بود ولی هم اکنون هزینه تهیه گوشی های هوشمند نیز به نیازهای قبلی اضافه شده که برای برخی از افراد دست نیافتنی است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان محروم از تامین نیازهای تحصیلی هستند که امیداوریم در طرح «شور عاطفه‌ها» با احسان و نیکوکاری مردم استان و اهتمام آنها به مقوله‌ی آموزش و سبقه کمک‌ها و همیاری‌های گذشته‌ی مردم استان، حداقل‌های ضروری این قشر برای شروع سال تحصیلی آنها نیز فراهم شود.

وی همچنین با بیان این که کمیته امداد استان ۱۵۰۰ یتیم و ۲۵۰۰ فرزند محسنین را تحت حمایت دارد، متذکر شد: البته وضعیت فرزندان محسنین که بعضاً صاحب پدر ولی به دلایلی از حمایت وی محروم هستند، گاها بدتر از وضعیت ایتام است.

وی از حمایت ۱۰ هزار نیکوکار استان از ایتام و محسنین خبر داد و گفت: سرانه ماهیانه ایتام ۳۵۰ هزار تومان است و به خاطر حمایت بی‌واسطه در ارائه کمک حامیان اقدام به طراحی سامانه‌ای شده تا این حمایت‌ها بدون دخالت کمیته امداد به دست ایتام و محسنین برسد منتها در قالب این سامانه تنها این کمک‌ها ثبت می‌شود.

شجاعان در ادامه پیش‌بینی درآمد امسال کمیته امداد استان را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۱۰ میلیارد تومان آن از محل صدقات، ۲۰ میلیارد تومان از محل احسان و محسنین، ۱۵ میلیارد تومان از منابع زکات و مابقی از سایر منابع تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت کمیته امداد استان از ۷۰۰ بیمار صعب العلاج نیز خبر داد و گفت: این افراد عمدتاًدر تامین دارو و لوزام پزشکی نیازمند حمایت هستند که از طریق حامیان در قالب طرح شفا مورد اهتمام قرار می‌گیرند.

به گفته وی، علاوه بر این افراد، ۲۰۰ سالمند زمین‌گیر نیز جهت تامین نیازهای خود که معمولاً نیز رقم بالا و متنوعی است، تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد از طریق کمک‌های مردم و خیرین استان قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان از پیش بینی برای ایجاد ۶۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: برای تامین این فرصت‌های شغلی نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گفته وی، در سال گذشته صرفا از سوی کمیته امداد استان ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان ایجاد شده است و امیدواریم با کمک منابع بانکی در سال جاری نیز فرصت‌های شغلی پیش بینی شده محقق شود.

شجاعان در ادامه با بیان این که پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب،  متاسفانه هنوز هزینه بی تدبیری برخی مسئولان از سوی مردم پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کمیته امداد در مورد یارانه‌ها حرف‌های زیادی دارد چرا معتقدیم نباید یارانه فقرا را اغنیاء مصرف کنند و مصداقی بارز آن تعلق یارانه سوخت به قشر غنی جامعه است به عبارتی هزینه  تفریح اغنیاء را فقرا پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که مردم نیازمند مسئولان خادم و صادق و مسئولانی که هزینه مسئولیت آنها بالا نباشند هستند، گفت: گاهاً مسئولان تنها ژست مردمی بودن را می‌گیرند در حالی که اگر مودم از مسئوی رضایت داشته باشند، مسئولین در عملکرد خود موفق بوده‌اند والا عملکرد مسئول ناموفق بوده است لذا مسئولانی باید قبول تصدی کنند که خادم مردم باشند و بتوانند رضایت مردم را کسب کنند.

این مسئول از درجه‌بندی شهروندان در جامعه نیز گلایه و اظهار کرد: معیار برتری، عزت و کرامت افراد جامعه نباید تمکن و نمول افراد باشد بلکه از نگاه اسلام افراد باتقوی‌تر از دیگران برتر هستند و اگر ثروت معیار و سنجش برتری افراد باشد، مردم به سمت تکثرگرایی سوق پیدا می‌کنند و این باعث شکاف بیشتر بین اغنیاء و فقرا می‌شود و در عمل فقرI زیر دست و پای ثروتمندان قرار می‌گیرند و به عبارتی فقیر هر روز فقیرتر و ثروتمند نیز هر روز ثروتمندتر خواهد شد.

شجاعان در پایان گفت: البته برخی ثروتمندان از این نعمت برای کمک به نیازمندان بهره‌ می‌گیرند هر چند که هنوز هم بسیاری از اغنیا تنها به فکر زراندوزی در جامعه هستند.


true
true
true