×

منوی اصلی

true
بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در یزد
بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش، از فردا 24 تا 30 دیماه با شعار «نگاه ملی، تحول منطقه‌ای» در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،هر ساله از 24 دیماه به مدت هفت روز به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری می‌شود، بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درون و برون سازمانی برای پیشبرد بیش از پیش اهداف آموزشی و تربتیی آموزش و پرورش از جمله مهمترین ملاک های حمایتی شوراهای آموزش و پرورش در کشور است.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در سطح وزارت، شعار امسال هفته بزرگداشت شورای‌های آموزش و پرورش عبارت «نگاه ملی، تحول منطقه‌ای» تعیین شده است.

طبق روز شمار منتشر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش یزد سه شنبه 24 دی ماه روز اول به عنوان  «شوراهای آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا»، روز دوم«شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت نهادها و خیرین»،‌ روز سوم به نام«شوراهای آموزش و پرورش، تبلور آموزه‌های دینی»، روز چهارم به نام«شوراهای آموزش و پرورش، تجلی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، روز پنجم«شوراهای آموزش و پرورش، محور توسعه ی پایدار و تجلی تمرکز زدایی»، روز ششم« شوراهای آموزش و پرورش، تبلور مدرسه محوری در مدارس هیات امنایی و وابسته» و روز آخر هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش به نام«شوراهای آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و مشارکت عمومی» نامگذاری شده است.

این شوراها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز‌ فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می شود.

امام جمعه، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش، شهردار، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر کل یا رییس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان، از جمله اعضای شوراهای آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها هستند.

انتهای پیام

 


true
true
true