×

منوی اصلی

true
لزوم میدان دادن به جوانان در دمین کنگره ملی شهدای استان یزد
استاندار یزد با بیان این که کنگره ملی شهدای استان موتور محرکی برای انتقال فرهنگ شهدا و پاسداشت این مهم است،‌گفت: میدان دادن به نسل جوان برای نقش‌آفرینی در برگزاری مناسبت‌های ملی و برگزاری کنگره ملی شهدا، ضروری است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی طالبی» روز گذشته 10 دی ماه در نخستین نشست کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان یزد که با حضور مسئول سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده ارشد سپاه الغدیر و جمعی از مسئولان ارشد استانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ملی شهدا و ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در این خصوص،‌ اظهار کرد:‌ میدان دادن به نسل جوان برای نقش‌آفرینی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین برگزاری کنگره ملی شهدا، از جمله موارد حائز اهمیت در این خصوص است.

وی با بیان این‌که تجربه ثابت کرده که جوانان و نوجوانان خیلی خوب از عهده مسئولیت‌های واگذار شده بر می‌آیند، افزود: برگزاری کنگره ملی شهدا فرصت مناسبی برای جذب مشارکت عموم و اقشار مختلف مردم است.

استاندار یزد در ادامه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل جوان را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی در استان دانست و گفت: این کنگره موتور محرکی برای انتقال فرهنگ شهدا و پاسداشت این مهم است.

طالبی برگزاری دومین کنگره شهدای استان یزد را در حقیقت توجه دادن همه اقشار جامعه نسبت به تکریم خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود:‌ کنگره شهدا باید بازتاب دهنده فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان انقلاب باشد.

این مسئول با بیان این که کنگره ملی شهدا باید با فرهنگ و اولویت‌های استان پیوند بخورد، خاطرنشان کرد:‌ یزد از جمله استان های غنی فرهنگی و هنری است که می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر استان‌های کشور باشد.

وی گردشگری داخلی و خارجی را از جمله اولویت‌های اجرایی استان یزد دانست و بیان کرد: برگزاری این کنگره ملی باید طوری برنامه ریزی شود که بر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی هم تأثیرگذار باشد.

استاندار یزد با بیان این که هیچ نگرانی در ارتباط با برگزاری کنگره ملی شهدای استان نداریم، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی درگیر جنگ اقتصادی است و وحدت و همبستگی تنها راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی و پیروزی در جنگ اقتصادی است.

طالبی در پایان سخنان خود برگزاری کنگره هدف نیست و نباید اینگونه فکر کنیم که کار با برگزاری این کنگره به پایان می رسد، گفت: برگزاری این کنگره ملی در حقیقت آغاز راه فرهنگ سازی، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان است.

انتهای پیام


true
true
true