×

منوی اصلی

true
افزایش سن ازدواج و نخستین باروری زنان در یزد
مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان این‌ که آمار ازدواج در این استان روند کاهشی دارد گفت: سن ازدواج جوانان و همچنین سن نخستین باروری مادران در یزد افزایش یافته است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی مکرمی» در روز گذشته سوم دیماه در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان این‌که سازمان ثبت احوال کشور از سوم دی ماه 1297 با صدور اولین شناسنامه آغاز به کار کرد و در استان یزد، نخستین سند در تاریخ 26 فروردین سال 1307 ثبت شده است، اظهار کرد: این نهاد که 101 سال سابقه فعالیت دارد، خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌ که مردم ثبت احوال را به لحاظ صدور شناسنامه و ثبت فوت می‌شناسند،افزود: مهمترین وظیفه این نهاد حراست از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در ادامه گفت: این پایگاه مشخصات هویتی همه ایرانیان در تمام جهان را در اختیار دارد.

مکرمی با بیان این که اطلاعات اداره کل ثبت احوال همواره به صورت روزانه بروزرسانی و استعلامات دستگاه‌های مختلف مثل دادگستری و نیروی انتظامی از طریق این سازمان انجام می‌شود، تصریح کرد: پنج وظیفه اصلی ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، ثبت طلاق، ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور، جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی از دیگر وظایف این اداره کل در استان یزد است.

این مسئول ارائه آمار جمعیت مکان در لحظه را یکی از مهمترین امکانات پایگاه اطلاعات این سازمان دانست و بیان کرد: بر اساس آنچه که از برآیند اطلاعاتی مشهود است، تعداد ازدواج های استان یزد رو به کاهش است در حالی که آمارهای ثبتی طلاق در استان یا ثبت مانده و تغییر آنچنانی نداشته یا به طور خیلی مختصر و کوتاه، با افزایش کمی روبرو بوده است.

وی با بیان این‌که سن ازدواج در دختران و پسران کشور در حال افزایش است گفت: میانگین سن بارداری اول در میان مادران یزدی به 29 سال رسیده و فرزندآوری کم شده به طوری که بیشتر خانواده‌ها یک یا دو فرزند هستند.

مکرمی کاهش نتیجه کاهش باروری را سالمندی جامعه در آینده دانست و خاطرنشان کرد: روند کاهش ثبت ازدواج و افزایش طلاق، یکی از عوامل اصلی در کاهش باروری به حساب می‌آید.

انتهای پیام


true
true
true