×

منوی اصلی

true
مهلت تعیین شده برای رمز یکبار مصرف تمدید نمی‎‎شود
رییس شورای هماهنگی بانک‎‎های استان یزد، گفت: رمز دوم که 5 تا 12 رقمی است جهت استفاده از کارت‌های بانکی جهت نقل و انتقال پول در فضای مجازی است که از این پس با دریافت نرم افزارهای مربوطه به صورت یک بار مصرف در اختیار متقاضیان قرار می‎‎گیرد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمد رضایی» در نشست خبری خود با بیان این که تمام مشتریان شبکه بانکی کشور و استان یزد تنها تا اول دی ماه فرصت دارند تا برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد، اظها‌رکرد: کسانی که اقدام به نصب نرم افزارهای مربوط به بانک‌های خود برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف در تاریخ تعیین شده نکنند، پس از این تاریخ نمی‎توانند هیچ گونه فعالیت مالی را در بحث نقل و انتقال پولی در شبکه بانکی کشور از طریق فضای مجازی و رمزهای دوم سابق خود انجام دهند.

رضایی از افزایش ساعات کاری بسیاری از شعب بانکی استان و فعالیت باجه‌های بانکی به ویژه بانک‌های پرتردد تا ساعت 17 برای رسیدگی به امور مشتریان جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف خبر داد.

به گفته وی، در حال حاضر به دلیل تعجیل در این اقدام به ازای هر حساب بانکی در بانک‎‎های مختلف نرم افزار مربوط به همان بانک جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف نصب می‌شود ولی این امید وجود دارد که در آینده امکان تجمیع آنها نیز فراهم شود.

رضایی ضمن ابراز بی‌اطلاعی در مورد میزان سرقت‎‎های اینترنتی صورت گرفته از حساب مشتریان شبکه بانکی در استان یزد و مرتبط دانستن این موضوع به مراجع قضایی، اعلام کرد: متاسفانه در این رابطه رشد قابل توجهی در سال جاری داشته‌ایم که عمدتاً نیز به دلیل سهل انگاری خود مشتریان بانک‌ها بوده است و نیاز است اطلاعرسانی بیشتر در باب اهمیت حفاظت از رمزهای اول و دوم کارت‌های بانکی به مردم از سوی رسانه‎‎ها صورت گیرد.

وی در تشریح روند دریافت رمز دوم یک بار مصرف توسط افراد، تصریح کرد: رمز اول حساب‎‎های بانکی چهار رقمی و برای استفاده فیزیکی از کارت‎‎های بانکی است ولی رمز دوم که 5 تا 12 رقمی است جهت استفاده از کارت‌های بانکی جهت نقل و انتقال پول در فضای مجازی است که از این پس با دریافت نرم افزارهای مربوطه به صورت یک بار مصرف در اختیار متقاضیان قرار می‎‎گیرد.

این مسئول اضافه کرد: مشتریان بانک‌ها می‎‎توانند از طریق فضای سایبری یا مراجعه به بانک‌های مربوطه نسبت به دریافت نرم افزارهای مربوطه اقدام و ان را فعال‎‎سازی کنند.  

رییس شورای هماهنگی بانک‎‎های استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت 17 بانک استان در این شورا، اظهار کرد: شبکه بانکی استان هم اکنون با بالغ بر 400 شعبه و چهار هزار پرسنل دارای 230 هزار میلیارد منابع است که 200 هزار میلیارد ریال از آن در قالب پرداخت تسهیلات و مصارف دیگر به مشتریان پرداخت می‎‎شود.

وی همچنین معوقات بانکی در استان را 14 هزار میلیارد ریال خواند و گفت: نسبت مصارف به مطالبات بانکی در استان یزد عدد شش است که در قیاس با متوسط کشوری 9.6 کمتر است ولی با این حال از مشتریان دارای بدهی معوقه می‎‎خواهیم با پرداخت معوقات خود امکان ارائه خدمات به سایر هم استانی‌ها را فراهم کنند و در این امر که به معنی تضییع حقوق سایر همشهریان است، تاخیر نداشته باشند.

رضایی از آمادگی این بانک برای کمک به تمام بخش‌های اقتصادی استان اعم از صنایع، کشاورزی و تجارت و سایر بخش‌ها خبر داد و گفت: بانک ملی در سال رونق تولید در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در کنار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، قرار دارد و از فعالیت آنان حمایت می‎کند.

وی به فعالان اقتصادی استان این اطمینان را داد که اختیارات و اعتبارات بانکی در داخل استان برحسب نیاز آنها قابل ارتقا و افزایش خواهد بود و در اختیار متقاضیان این بخش قرار خواهد گرفت.

رییس شورای هماهنگی بانک‎‎های استان در مورد مباحثی که بعضاً در مورد انتقال و مصرف سپرده‌های بانکی در دیگر استان‌ها مطرح می‌شود نیز گفت: این امکان از لحاظ فنی نادرست است چرا که تایید یا رد تراز مالی بانک‌ها به لحاظ تولید محتوی در مرکز انجام می‌شود و موضوع انتقال منابع و سپرده‌های مالی یزدی‌ها در دیگر استان‌ها منتفی است.

وی در پایان سخنان خود،‌خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از منابع بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‎‎های استان در قالب اعظای تسهیلات به مردم و فعالان اقتصادی یا در قالب تعهدات بانکی به صورت ضمانت‎نامه‌ها و ال‎سی‌های داخلی و خارجی صرف می‎‎شود و برخی از بانک‎‎های استان نیز بیش از 100 درصد منابع‎‎شان در اختیار بخش‌های مختلف استان قرار می‌دهند.

 

 


true
true
true