×

منوی اصلی

true
مدرسان آموزش خانواده تربیت تمام ساحتی در جامعه را ترویج کنند
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که خانواده و مدرسه دو بال نظام آموزشی هستند، گفت:‌ تغییر نگرش خانواده‌ها از تربیت تک ساحتی، نگرش علمی صرف و تربیت همه جانبه یکی از مهمترین وظایف مدرسان آموزش خانواده در آموزش و پرورش است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«عباسعلی دانافر» بعد از ظهر دیروز 23 آذرماه در دوره دانش افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده استان یزد، با اشاره به اهمیت انجمن اولیاء و مربیان، اظهار کرد‌: علی‌رغم وجود راه‌های مختلف تاثیر پذیری دانش آموزان اعم ازدوستان و همسالان، فضای مجازی، رسانه‌ها و جامعه، خانواده رکن اصلی است و نقش اصلی را در تعلیم وتربیت ایفا می‌کند .

وی افزود: خانواده و مدرسه دو بال نظام آموزشی هستند چرا که بدون انسجام بین آنها نمی‌توان شاهد رشد و تعلیم و تربیت مطلوب بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه فعالیت مدرسان آموزش خانواده را به دلیل وجود تنوع مخاطبین از طبقات مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مخاطب شناسی، تنظیم و تدوین محتوا و تحمل واکنش‌ها یکی از سخت‌ترین نوع امور آموزشی دانست و گفت: مدرسان آموزش خانواده بزرگترین بازوی کمکی برای مدیران و مجموعه آموزش و پرورش در تغییر نگرش خانواده‌ها، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و در نهایت اجرای سند تحول بنیادین هستند .

دانافر تغییر نگرش خانواده‌ها از تربیت تک ساحتی، نگرش علمی صرف و تربیت همه جانبه اخلاقی، اجتماعی ، اعتقادی و سیاسی را یکی از وظایف مدرسان آموزش خانواده بیان و تصریح کرد: راه چرخش و اجرای سند تحول بنیادین از طریق خانواده ممکن است .

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان هم در خصوص نحوه برگزاری دوره فوق خاطرنشان کرد: این دوره به مدت سه روز جهت مدرسانی که در آزمون و مصاحبه سال 98 شرکت و پذیرفته شده‌اند در حال برگزاری است و سرفصل دوره‌ها با عناوین آموزش خانواده، آسیب های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، مهارت فرزندپروری، مهارت‌های ارتباطی، فنون مسأله یابی و نیاز سنجی و ارتباط خانه و مدرسه است.

انتهای پیام

 


true
true
true