×

منوی اصلی

true
تابلوی‌های متعدد و درهم پزشکان در یزد غیرقانونی است
تنها پزشک عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که همه اقشار جامعه در قبال زیبایی شهر مسئولند، گفت:‌ نصب تابلوهای درهم و متعدد پزشکان در یزد برخلاف قوانین شهرداری و نظام پزشکی است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر«مهدی کاشفی‌زاده» در خصوص چالش تابلوهای درهم و نامتعارف پزشکان در سطح شهر یزد،‌ اظهار کرد:‌ تابلوهای معرفی مشاغل سیما و منظر شهر میراث جهانی را مخدوش کرده و این مهم باید با مشارکت تمام اقشار جامعه ساماندهی شود.

وی با بیان این که هیچ کس به دنبال آسیب زدن به سیما و منظر شهری نیست، افزود: دانشگاه و نظام پزشکی به عنوان دو نهاد بالادستی و ناظر بر عملکرد پزشکان هم با نصب تابلوهای غیرمتعارف و غیرقانونی بر سر درب مطب‌ها مخالف هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد، گفت: پزشکانی که نسبت به نصب تابلوهای متعدد در سطح شهر اقدام کرده و نمای شهری را خدشه‌دار می‌کنند در مورد قانون توجیه نبوده و مدیریت شهری باید نسبت به آگاه‌سازی آنها اقدام کند.

وی با بیان این که دریافت مجوز راه‌اندازی مطب به این معنا نیست که پزشک مجاز به انجام هر کاری است، بیان کرد:‌ پزشکان هم باید مثل دیگر صنوف تابع قوانین مدیریت شهری بوده و در چارچوب قانون تعیین شده مجوز فعالیت دارند.

دکتر کاشفی‌زاده در ادامه با بیان این‌که تمام افراد فارغ از هرگونه شغل و پست سازمانی نسبت به نظافت و زیباسازی شهر مسئول هستند، تصریح کرد: نظام پزشکی بر اساس قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی همه چیز را در مورد نحوه فعالیت و نصب تابلوی معرفی مشاغل پزشکان مشخص و تأکید کرده است.

وی برخی افراطی کاری‌ها در نصب تابلوی معرفی مشاغل را به هیچ عنوان در شأن جامعه پزشکی نداست و تأکید کرد: پزشکان از جمله اقشار فرهیخته و جزو ظرفیت‌های علمی و انسانی شاخص هر جامعه ای محسوب می شوند، به همین دلیل مسئولیت آنها در قابل توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بیش از دیگر اقشار است.

این عضو شورای شهر در پایان با اشاره به مذاکرات شفاهی خود با مسئولان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، خاطرنشان کرد: عملکرد غیرقانونی پزشکان متخلف به هیچ عنوان مورد تأیید نظام پزشکی نیست و این مهم باید با مشارکت شورای شهر و سازمان نظام پزشکی استان ساماندهی شود.

ایسنا

 


true
true
true