×

منوی اصلی

true
تئاتر خیابانی فاصله مردم با هنرهای نمایشی را کم می‌کند
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد یکی از مهمترین ویژگی‌های تئاتر خیابانی را کم کردن فاصله مردم و هنرهای نمایشی دانست.

به گزارش نسیم یزد نیوز، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای هنر متعهد و هنری که خودش را نسبت به جامعه و چالش‌ها و مشکلات آن مسئول می‌داند این است که مسائل آن جامعه را بررسی کرده و احیانا برای رفع آن مشکلات راهکار ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هنرهای نمایشی به جهتی بعد دراماتیک و داستان‌پردازی که دارند می‌توانند موفق عمل کنند همان طور که در دیگر هنرها هم این مسئله می‌تواند به نوعی نمود داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که برخی از این هنرهای نمایشی به‌ویژه صحنه‌ای با بدنه جامعه و بافت اجتماع فاصله دارند که و برگزاری نمایش‌های خیابانی و رفتن نمایش در دل جامعه و اجتماع و دل مردم، می‌تواند فاصله میان هنر، اجتماع و جامعه را کم کرده و از نزدیک و نفس به نفس با مخاطبان معضلات و مسائل اجتماعی را بررسی و مطرح کند.

پهلوانیان با تاکید بر اینکه جشنواره هنرهای نمایشی خیابانی می‌‌تواند در این موضوع قائل اهمیت و تاثیرگذار باشد گفت: نکته دیگر این است که نفس مواجهه مردم با آثار هنری چه نمایشی و چه غیر از آن و روبه‌رو شدن و تماشای آثار هنری می‌تواند به کم شدن فشارهای روانی و مشکلات روحی مخاطبان کمک کرده و در واقع منفذی برای رسیدن به آرامش و نشاط اجتماعی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی خوبی در این جشنواره حضور پیدا کردند ولی به نظر می‌رسد این حضور آن چنان که شایسته و بایسته است با استقبال مردمی روبه‌رو نشده و علت این موضوع جای سوال دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از آنجا که این هنر نمایش به ویژه خیابانی برای مردم است و باید در دل مردم باشد موضوع عدم استقبال شایسته و بایسته از آن نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد خاطرنشان کرد: در یزد اخیرا با زحمات مسئولان و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که این جشنواره‌ها به حضور آثار به لحاظ کمی تاثیرگذار بوده ولی از جهت کیفی و حضور آثار درخشان یزدی در بعد نمایش ملی کمک چندانی نداشته است.

تسنیم


true
true
true