×

منوی اصلی

true
یزد مناسب‌ترین شهر برای برند دوستدار معلول است
فرماندار یزد با بیان این که پیگیری معلولین بیشترین نقش در رفع مشکلات خودشان را ایفا می‌کند،گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط پیگیر رفع مشکل تردد معلولان و حرکت به سوی شهر دوست‌دار معلول هستیم.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سید محمد رستگاری» با اشاره به نقش معلولان در رفع مشکلاتشان اظهار کرد: عمده علت پیگیری‌های فرمانداری و سایر ارگان‌ها ناشی از دغدغه‌مندی و پیگیری این قشر با حضور مستقیم بر عملیات مناسب‌سازی شهر و همچنین دستگاه‌ها و همچنین ارتباط مستمر با فرمانداری به منظور اعلام نتیجه منجر شده است تا خودشان بیشترین ایفای نقش را داشته باشند.
وی عمده مشکل معلولان به ویژه معلولان نخاعی در شهر را مشکلات موجود در تردد در شهرعنوان کرد و افزود: مشکلات شهری مانند پیاده‌روهای مجهز به رمپ‌هایی با شیب نامناسب یا غیر استاندارد و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با تقسیم‎بندی‎های مستمر و رصد معلولان و انعکاس مشکلات برطرف خواهد شد.
این مسئول با اشاره به پیگیری فرمانداری در رفع مشکلات معلولان در دستگاه‌های دولتی و اجرایی با حضور نمایندگان معلولان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع مشکلات رمپ‌های ورود و خروج معلولان به سالن‌های اجتماعات و اتاق‌ها و همچنین سرویس‌های بهداشتی پیگیر شده‎اند.
وی نسبت به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان برای رفع مشکلات این جامعه در یزد ابراز امیدواری کرد و گفت: با برگزاری یک جشنواره در سطح شهر و در روز جهانی معلولان، این قشر از دیدنی‌های شهر یزد به ویژه بافت تاریخی بازدید خواهند کرد تا علاوه بر رصد مشکلاتشان شاهد توسعه گردشگری نیز باشیم.
فرماندار یزد با تاکید بر این که با تسهیل تردد معلولان و فراهم کردن فرصت گردش برای این قشر در شهر در عمل به شهر دوستدار معلول تبدیل خواهیم شد، گفت: با همکاری شورای شهر، شهرداری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط پیگیر رفع مشکل تردد معلولان با مناسب‌سازی شهر و حرکت به سوی شهری با عنوان واقعی دوست‌دار معلول هستیم.
انتهای پیام


true
true
true