×

منوی اصلی

true
آموزش بهداشت عمومی و فردی تنها راه جلوگیری از شیوع آنفلوانزا
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سرد شدن هوای استان، گفت:‌ آموزش بهداشت عمومی و فردی، راه مراقبت از انتشار بیماری آنفلوانزا است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر«محمدرضا دهقانی» در نشستی پیرامون بیماری آنفلوآنزا که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای مراکز بهداشت شهرستان‌های استان یزد برگزار شد، اظهار کرد:‌ با توجه به سرد شدن دمای هوا موارد مثبت بیماری آنفلوانزا در سه سال گذشته افزایش یافته است که این مهم توجه و مراقبت بیشتر همکاران را می‌طلبد.

وی افزود: موارد مثبت قطعی این بیماری در سال 1396، دو مورد و در سال گذشته، چهار مورد بوده که این مقدار در سال جاری تاکنون به 38 مورد افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که همکاران باید برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، آموزش را در اولویت کار خود قرار دهند، گفت: این مهم می‌تواند از طریق آموزش چهره به چهره، آموزش گروهی، تهیه بنر و تراکت به فرمانداران، مسئولین اداری شهرستان و عموم مردم ارائه داده شود.

دهقانی تصریح کرد: از تماس افراد مشکوک به بیماری آنفلوانزا با نوزدان، افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما جلوگیری شود و افراد پرخطر جهت واکسیناسیون به مراکز بهداشت معرفی شوند.


true
true
true