×

منوی اصلی

true
پرورش دینی نسل آینده مهمترین رسالت دانشگاه فرهنگیان است
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت نقش آفرینی دانشگاه فرهنگیان در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، گفت: دانشگاه فرهنگیان از جمله ظرفیت‌های موثر و کارآمد برای تربیت نیروهای در تراز انقلاب است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، همزمان با نزدیک شدن به یوم الله 13 آبان جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان با آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه یزد در نشست با اشاره به نقش دانشگاه و جامعه دانشگاهیان در توسعه اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از جمله ظرفیت‌های موثر و کارآمد برای تربیت نیروهای در تراز انقلاب است.

وی افزود: بسیار قبل تر از تاسیس دانشگاه فرهنگیان، ما دغدغه چگونگی اداره شدن آن را داشتیم و به همین منظور بارها به خدمت مقام معظم‌رهبری رسیدیم و صحبت‌ها، مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله دغدغه‌های دانشجویان را به سمع و نظر ایشان رساندیم.

ناصری یزدی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دغدغه‌مندی معلمان جوان دانشگاه فرهنگیان‌ یزد،‌ گفت: این شما ها هستید که باید در مساله پرورش و آموزش، خصوصا پرورش دینی، اعتقادی نسل جوان کشور ایفای نقش کنید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد:‌ شخصا دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمین آینده و مدرسین علوم مختلف فرزندان ایران هستند را با استاندار(رییس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان یزد) در میان گذاشته و ساماندهی این مهم را پیگیری می‌کنم.

امام جمعه یزد با بیان این که دانشگاه فرهنگیان باید در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش آفرینی کند، خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران استان و این دانشگاه، تأکید کرد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید بیش از پیش زمینه حضور دانشجویان به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان را ایجاد کنند.

«علی خیراندیش» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد نیز در این دیدار وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان و‌ رسالت ‌سنگین این دانشگاه انسان ساز را یاد آور شد و ادامه داد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد حول محور این سخن مقام معظم رهبری که «جنگ در عرصه تعلیم و تربیت را جدی بگیرید» قرار گرفته است.

وی  اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از ابتدای تابستان تاکنون را ارائه کرد و از آمادگی این مجموعه جهت اطلاع رسانی و بصیرت دهی در مسائل آموزش و پرورش استان و کشور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد.

مسئول بسیج دانشجویی‌ دانشگاه‌ فرهنگیان با اشاره به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در راستای فرهنگ سازی موثر در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه بجای حمایت از این ظرفیت اجرایی، بودجه فرهنگی دانشگاه محدود و حتی مسدود شده است.

«پورقیومی» دبیر قرارگاه مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد و عضو شورای صنفی رفاهی این دانشگاه در پایان گوشه‌ای از مسائل، مشکلات و دغدغه‌هایی نظیر اعلام وضعیت پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد(ساختمان قدیمی و‌۵۰سال ساخت پردیس برادران و موقعیت نامساعد جغرافیایی پردیس خواهران و عدم حمایت مسئولین در جابه جایی آن، سنگ اندازی‌های وزارت علوم در راه دانشگاه فرهنگیان نظیر عدم مجوز استخدام هیئت علمی متهعد،کارآمد و انقلابی برای دانشگاه فرهنگیان و عدم تخصیص سرانه غذایی مصوب وزارت علوم برای دانشجو معلمان)، را اشاره کرد و خواستار حل و فصل آنها با حمایت مسئولان استان شد.

 


true
true
true