×

منوی اصلی

true
گام دوم انقلاب سرفصل‌ اصلی فعالیت‌ دفاتر پایداری حوزه هنری باشد
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها، گفت: مفاد گام دوم انقلاب به عنوان طرح و سرفصل‌های اصلی در ادامه فعالیت‌های پیش‌رو دفاتر پایداری حوزه هنری در نظر گرفته شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمد قاسمی پور» در نشست تخصصی مسئولان ادبیات پایداری مراکز استانی با اشاره به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارج نهادن جایگاه والای رزمندگان و ایثارگران، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در روز نخست این نشست با ایده و فکر همکاران گرامی در حوزه هنری یزد با حضور در مراز شهدا و آشنا شدن با یک رفیق آسمانی این دوره از نشست آغاز شد.

وی افزود: بنای دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری بر این است که با ترسیم اهداف پیش‌رو در سال آینده و سال‌های آتی افق کاری خود را مشخص کند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها، گفت: خوشبختانه روند فعالیت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها به‌گونه‌ای بوده که پیشرفت و تحول در آنها کاملا مشهود به نظر می‌رسد.

قاسمی‌پور تصریح کرد: باور پذیر بودن مراکز استانی در تولد و خلق آثار و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه ادبیات پایداری تقریبا محقق شده است.

این مسئول مسیرفعالیت‌های مراکز استانی را مطلوب و مبارک خواند و گفت: شرایط استانها به سمتی حرکت کرده که می‌توانند به طور مستقل و کامل به ثبت، ضبط و تولید محتوا بر اساس زبان و رسوم و عقاید آن منطقه بپردازند و این خاطرات جمع‌آوری شود.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به سخانان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در خصوص توجه به موضوعات دیده نشده در جنگ و یا کمتر پرداخته شده مانند سبک زندگی، خانواده و جوانان مناسب است تا استانها به این موارد اهتمام ویژه داشته باشند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌های حوزه هنری موضوع شهدای هسته‌ای ، شهدای مدافع حرم و شهدای پایداری را نیز از سوژه‌های کمتر پرداخته شده عنوان و تأکید کرد: موضوعات مذکور و همچنین مفاد گام دوم انقلاب می‌تواند به عنوان طرح و سرفصل‌های اصلی در ادامه فعالیت‌های پیش رو در نظر گرفته شود.

این مسئول در پایان به نقش محوری و مهم مساجد و تأثیرگذار بودن آنها در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: در بسیاری از جریانات انقلاب و دفاع مقدس و موضوعات پیرامونی آن، برخی از مساجد استانها به عنوان پایگاه اصلی تجمعات انقلابی بوده که می‌تواند به عنوان یکی از طرح‌های اصلی برای جمع آوری خاطرات در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ نهمین نشست تخصصی مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری ۱۲ تا ۱۵ مهرماه به میزبانی حوزه هنری یزد در حال برگزاری است.

 


true
true
true