×

منوی اصلی

true
شیوه‌نامه ساماندهی معابر بافت تاریخی یزد تدوین می‌شود
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌ که ارتقای سطح زندگی و افزایش کیفی و کمی خدمات شهرداری مستلزم مشارکت و هم‌افزایی عمومی است، گفت: شیوه‌نامه ساماندهی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق یزد تدوین می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«مجتبی فرهمند» در اولین جلسه هماهنگی و تدوین برنامه مناسب برای ساماندهی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق یزد که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان مرتبط، مدیر منطقه بافت تاریخی و رؤسای ادارات درآمد، املاک و پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت زندگی در نقاط مختلف سطح شهر به مشارکت عمومی و همچنین تدوین راهکارهای در حوزه مدیریت شهری نیاز دارد.

وی طراحی دقیق مبلمان شهری متناسب با فرهنگ بومی و نیاز عمومی جامعه را یکی از راهکارهای افزایش کیفیت زندگی دانست و افزود: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد اجرای یک سری طرح‌های کارشناسانه در نقاط مختلف شهری به ویژه بافت تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد جذب مشارکت عمومی برای توسعه شهری را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این خصوص عنوان کرد و گفت:‌ ارتقای سطح زندگی و افزایش کیفی و کمی خدمات شهرداری مستلزم مشارکت و هم‌افزایی عمومی است.

فرهمند در ادامه با بیان این که مسئولیت‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف باید به دست افراد متخصص و کاردان سپرده شوند، تصریح کرد:‌ معاونت معماری و شهرسازی سعی می‌کند با انتخاب پیمانکاران مجرب و بکارگیری طراحان ماهر و بومی آن طور که باید نسبت به جذب مشارکت اقشار مختلف برای توسعه خدمات شهری در حوزه معماری و شهرسازی اقدام کند.

این مسئول ساماندهی خیابان‌های سطح شهر یزد به ویژه بافت تاریخی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ به دنبال انتقاد یک سری از کسبه خیابان قیان و همچنین شکایت شهروندان طرح تهیه و تدوین شیوه‌نامه ساماندهی معابر اصلی و فرعی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون شهرداری یزد با بیان این که در شیوه نامه ساماندهی معابر اصلی و فرعی بافت تاریخی یزد حریم هر مغازه(اغذیه فروشی) مشخص می شود، گفت: پس از تدوین و تصویب نهایی شیوه‌نامه ساماندهی معابر بافت تاریخی یزد این مهم لازم الاجرا و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی در پایان ارتقای کیفیت پیاده روهای بافت تاریخی یزد را یکی از مهمترین محورهای اجرایی در راستای تدوین شیوه نامه ساماندهی معابر در یزد عنوان و خاطرنشان کرد:‌ رعایت حقوق شهروندی از جمله وظایف تمام افراد جامعه فارغ از جایگاه شغلی و اجتماعی است.

 

 


true
true
true