×

منوی اصلی

true
آینده روشن کشور در گرو آمار دقیق و اطلاعات کامل است
استاندار یزد نگاه مستند و دقیق به آمار و اطلاعات و آینده‌ه‌نگری نسبت به پژوهش و تحقیقات از جمله مسائل اساسی استان دانست و گفت: آینده روشن برای توسعه بیش از پیش کشور در گرو آمار دقیق و اطلاعات کامل است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی طالبی» در جلسه شورای ثبت احوال استان که با حضور مدیران مرتبط با فعالیت این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ما همواره در تمام بخش‌ها برای سیاستگذاری‌ها به آمار و اطلاعات علمی به روز نیاز داریم به همین دلیل این موضوع باید مورد توجه مسئولان استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها قرار گیرد.

وی آینده روشن برای توسعه بیش از پیش استان و کشور را در گرو  برنامه‌ریزی مبتنی بر آمار دقیق و اطلاعات کامل دانست و افزود: اگر تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دقیق و طبق آمار موثق و اطلاعات کامل، طراحی و انجام شود نتایج خوبی برای آینده استان و توسعه آن به همراه دارد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد اتاق فکر برای استاهای مهاجرپذیر نظیر یزد، گفت:  به جای تشویق‌های عمومی برای افزایش جمعیت باید به سیاست‌ها و برنامه‌ها توجه شود و این مساله مهمی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد .

«محمدعلی مکرمی» مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۸۳۱ هزار و ۳۵۱ نفر در این استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، تصریح کرد: تاکنون ۶۹۷ هزار و ۲۵۴ نفر کارت خود را دریافت و یا درخواست صدور کارت دادند .

وی با اشاره به این‌که کارت هوشمند ملی در حال جایگزین کارت‌های ملی سابق می‌شود که دارای ویژگی‌های جدیدی است، گفت: تصدیق هویت افراد علاوه بر عکس با اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت و امضای دیجیتال، از جمله ویژگی های کارت ملی هوشمند است.

مکرمی در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت داشت که ۵۱ درصد مرد و بقیه زن هستند، ضمن آنکه ۸۵ درصد جمعیت در ۲۱ شهرو بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

 

 

 


true
true
true