×

منوی اصلی

true
لزوم استفاده از رسانه‌های تخصصی برای انتقال صحیح مفاهیم بهداشتی
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به نقش رسانه در توسعه اجتماعی و فرهنگی، گفت: انتقال درست و کامل مفاهیم بهداشتی و درمانی، یکی از ضرورت‌های جدی رسانه‌ای در حوزه سلامت است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر«محمدرضا دهقانی» در سمینار حفظ سلامت روان جامعه در اطلاع رسانی اخبار ناگوار، اظهار کرد: با توجه به افزایش نیازهای بشری که در سایه پیشرفت جامعه اتفاف افتاده است، اظهار کرد: امروزه افراد در معرض انواع اطلاعات با نیازهای مختلف قرار گرفته که باید بیش از پیش مدیریت و ساماندهی شوند.

وی آسان شدن دسترسی به اطلاعات مختلف را از جمله ویژگی‌های پیشرفت زندگی امروزی دانست و افزود: این پیشرفت اهداف تولید کننده اطلاعات را بیش از پیش حائز اهمیت کرده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان این‌که بیشترین بهره برداری اجتماعی و سیاسی امروز توسط شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی انجام می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد مدیریت راهبردی حوزه سلامت نیز باید بتواند با تدوین برنامه‌های منسجم و مستمر استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهد.

دهقانی انتقال درست و کامل مفاهیم بهداشتی و درمانی، امروزه یکی از ضرورت‌های حوزه سلامت در استان و کشور است، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در این مهم ایفا می‌کنند و باید بیش از پیش از ظرفیت اجتماعی و تخصصی استفاده شود.

این مسئول اصحاب رسانه را بازوهای سیاست‌گذار در راستای تدوین پیام بهداشتی و درمانی برای نشر در جامعه دانست و بیان کرد: خوشبختانه سیاست‌های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه رسانه و روابط عمومی تغییر داشته و امیدواریم این تغییر نگاه بتواند آن طور که باید و شاید در این حوزه نقش آفرینی کند.

//////////////

دکتر خرازی ها از دانشگاه تهران:

کارشناس ارشد مدیریت رسانه با موضوع رسانه و خودکشی

آسیب شناسی بازنمایی خبر خودکشی با این هدف که خبر خودکشی در جامعه سلامت محور باشد

////////////////////

واژگونی خودروی سواری در میبد؛

11 مصدوم و پنج کشته بجای گذاشت

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد، گفت: واژگونی خودروی سواری حامل افاغنه در میبد پنج فوتی و 11 مصدوم به جای گذاشت.

«سیدحسین طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، امروز 25 شهریورماه ساعت 4:30 صبح در محور یزد- میبد، بعد از دوراهی طبس حادثه واژگونی خودروی 405 حامل افاغنه غیرمجاز اتفاق افتاد و پنج نفر که کودک و نوجوان بودند فوت و 11 نفر مصدوم شدند.

وی افزود: بعد از کسب اطلاع سازمان اورژانس استان یزد بلافاصله سه کد آمبولانس و یک کد اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد، گفت: یک نفر از مصدومین این حادثه به بیمارستان میبد، 9 نفر به بیمارستان شهید رهنمون یزد، یک مصدوم این حادثه که مادری باردار بوده به بیمارستان افشار منتقل شد که متأسفانه فرزندنش سقط شده است.

طباطبایی در پایان با بیان این‌که متأسفانه راننده خودروی سواری 405 متواری شده است، تصریح کرد:

 

 

 


true
true
true