×

منوی اصلی

true
مساجد مهمترین مکان برای توزیع آثار فرهنگی، هنری و ادبی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی را مهمترین مکان برای توزیع و معرفی آثار فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی» در جریان دیدار با رییس و کارشناسان حوزه هنری یزد بر گسترش ارتباط و ارتقای همکاری‌ها بین دو نهاد تأکید و اظهار کرد: همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه جریان ساز خواهد بود.

وی افزود: در امر تبلیغ و ترویج مسائل فرهنگی، هنری و ادبی از جمله در توزیع کتاب باید از ظرفیت خیران و مردم بیشتر استفاده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه و ظرفیت بی‌نظیر مساجد گفت: اگر بتوانیم دغدغه‌های فرهنگی و هنری را بین روحانیون و امام جماعت مساجد ایجاد کنیم و نگاه‌ آنها را به مسائل فرهنگی تغییر دهیم، بخشی از مسائل و دغدغه‌های فرهنگی حل خواهد شد.

نجیمی در ادامه با بیان این‌که مسجد نخستین پایگاه مسلمانان بوده و است، تصریح کرد: اگر مسجد در یک محله یا منطقه با همت و تلاش امام جماعت آن قوام پیدا کند و پایدار باشد، بسیاری از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

این مسئول مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی را مهمترین مکان برای توزیع و معرفی آثار فرهنگی، هنری و ادبی دانست و بیان کرد: اگر در ماه محرم هر روحانی یک کتاب از آثار نویسندگان و شاعران استان را در ابتدای هر منبر معرفی کند و کتاب هم در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد، فرهنگ مطالعه در جامعه رونق می‌گیرد و به نویسنده و صنعت نشر هم کمک می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد ترجمه آثار نویسندگان ایرانی به زبان‌های مختلف از جمله زبان اردو را امری ضروری برشمرد و ادامه داد: اگر در این زمینه اقدام مؤثر و مناسبی صورت گیرد شاهد رونق نشر و تسریع در انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا خواهیم بود.

وی برگزاری سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» در حوزه هنری یزد را حرکتی مؤثر در جهت تبیین و تحلیل بیانیه «گام دوم انقلاب» دانست و بر حضور گسترده روحانیون، طلاب و فعالان فرهنگی در این نشست‌ها تأکید کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برگزاری «شب خاطره طلاب و روحانیون رزمنده یزدی» با همکاری دو نهاد در آینده نزدیک خبر داد.

«محمدصادق کوچک‌زاده» رییس حوزه هنری استان یزد هم ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان، به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نهاد همواره در کنار دستگاه‌ها و نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی بوده و امیدواریم همکاری‌ این دو نهاد برآمده از انقلاب اسلامی هرچه بیشتر تقویت شود.

وی با برشمردن وظایف و رسالت حوزه هنری در زمینه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: تربیت نویسنده، شاعر و هنرمند انقلابی از جمله برنامه‌های این نهاد است و تاکنون تعدادی از جوانان خلاق و مستعد در حوزه‌های مختلف شناسایی، معرفی و حمایت شده‌اند.

رییس حوزه هنری استان یزد تولید و توزیع محصولات هنری و ادبی با مضامین خاص انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ابزار هنری و رسانه‌ای و تعامل و همکاری گسترده با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.

 


true
true
true