×

منوی اصلی

true
تعزیه «با کاروان نور» در یزد اجرا می‌شود
رییس حوزه هنری یزد از اجرای مجالس تعزیه ملی هم‌زمان با دهه دوم محرم در حسینیه ایران خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدصادق کوچک‌زاده» اظهار کرد: به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، دو مجلس تعزیه با عنوان «با کاروان نور» با حضور هنرمندان، مسئولان، فعالان فرهنگی، گردشگران خارجی و علاقه‌‎مندان در یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: این مجالس به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز برگزار و در شب نخست، تعزیه‌ شهادت «حربن‌ یزید ریاحی» و شب دوم، تعزیه شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» اجرا می‌شود.

رییس حوزه هنری یزد گفت: پیش از آغاز مراسم مترجم گروه توضیحاتی را درباره تعزیه و اهمیت قیام عاشورا برای گردشگران خارجی ارائه می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 20 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان حضور دارند، تصریح کرد: این مراسم چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 شهریور از ساعت 20:30 در صحن میانی مجموعه کتابخانه وزیری، جنب مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود.

کوچک‌زاده ادامه داد: گروه «راویان عطش» از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که فعالیت خود را از سال 1393 در «حسینیه ایران» آغاز‌ و در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

گفتنی است؛ این گروه در سال‌های اخیر هم‌زمان با ماه محرم و صفر و همچنین ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته و تاکنون حدود 45 تعزیه‌ ملی در استان‌های یزد، فارس و کرمان اجرا کرده است.


true
true
true