×

منوی اصلی

true
رفتگر فیلم منتشره کم‌سال نیست
در حالی که فیلمی از فعالیت یک نیروی کم سن و سال در بخش جمع‌آوری زباله نیروی شهرداری یزد منتشر شده است، شهرداری یزد سن این نیرو را 18 سال تمام و کاملاً مشمول حقوق کار عنوان می‌کند.

به گزارش نسیم یزد نیوز، اخیراً به دنبال انتشار فیلمی از یکی از خودورهای جمع ‌آوری زباله در بافت تاریخی شهر به نظر می‌رسد که پیمانکار مربوطه به ظاهر یک نوجوان را به عنوان نیروی شهرداری به خدمت گرفته است!

مشاهده این فیلم این سئوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا شهرداری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و مدافع حقوق کودکان، از نیروهای کم سن و سال به عنوان نیروی خدماتی خود استفاده می‌‌کند؟ موضوعی که معاون خدمات شهری شهرداری یزد آن را به شدت تکذیب می‌کند.

«حسین صالحیان» در گفت‌وگو  با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، در مورد این فیلم اظهار می‌کند: به دنبال پیگیری‌های متعدد مشخص شد این نوجوان 18 سال خود را تمام کرده است و از آنجایی که پدر و برادرش نیز در این حوزه فعال هستند، در این بخش فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر این که کودکان با رده سنی کمتر از 18 سال به هیچ وجه در شهرداری به کار گرفته نمی‌شوند، می‌گوید: بنا بر قوانین حقوق کار به هیچ وجه تاکنون موردی از بکارگیری کودکان در شهرداری مشاهده نشده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از تخلف با ذکر دقیق محل و زمان فعالیت، موضوع را به شهرداری جهت رسیدگی گزارش دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد در پایان نیز با اشاره به فعالیت 700 نیروی انسانی در بخش رفتگران شهرداری، تصریح می‌کند: شهرداری علاوه بر عدم بکارگیری افراد خارج از سن قانونی کار، از پذیرش اتباع در بخش خدمات نیز ممانعت می‌کند.

 


true
true
true