×

منوی اصلی

true
برگزاری دوره‌های جدید ضمن خدمت آموزگاران ابتدایی در یزد
معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، گفت: آموزگاران یزدی برای آشنائی با طرح‌های جدید آموزش ابتدائی در دوره‌های ضمن خدمت شرکت می‌کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سعید بهادرزاده» اظهار کرد: آموزگاران ابتدائی با شرکت در دوره‌های ضمن خدمت با طرح‌های جدید این دوره آشنا می‌شوند .

وی افزود: تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران مجری طرح تکالیف مهارت محوردردوره اول و طرح برنامه ویژه مدرسه در دوره دوم برگزار شده و دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیز پیش‌بینی گردیده است .

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، گفت: مدارس ابتدائی در روزهای پنج شنبه فعالیت آموزشی ندارند و انجام فعالیت‌های فوق برنامه، بازدیدهای علمی، برپائی نمایشگاه از توانمندیهای دانش‌آموزی وسایر برنامه‌های جانبی در این روز برگزار می‌شود و در مدارس غیردولتی نیز که کادر اداری و آموزشی قرارداد کاری با موسسین دارند در مدرسه حاضر هستند .

بهادرزاده از ممنوعیت کتابهای کمک آموزشی در دبستان‌ها خبرداد و تصریح: در ابتدایی استفاده از کتابهای کمک آموزشی طبق بخشنامه های ارسالی ممنوع هست و با خاطیان به طور جدی برخورد می‌شود .

وی ارزشیابی توصیفی را از طرح های شورای عالی آموزش و پرورش برای مقطع ابتدائی برشمرد و افزود: این طرح به خوبی دراستان یزد اجرائی شده و نتایج موفقی داشته است اما قرار نیست به دوره‌های دیگر نیز تعمیم داده شود چرا که طرح ارزشیابی توصیفی خاص دوره ابتدائی است .

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته ساماندهی و برنامه ریزی نواحی و مناطق استان با هدف بهره‌مندی بیشتراز کارآمدی مدیران مدارس طرح جابجائی آنان را دردستور کار خود قرارداده است تا با توجه به عملکرد گذشته مدیران، ازکارآمدی و تجارب ارزشمند آنان در مدارس دیگر نیزاستفاده شود.

وی نقش مراکز پیش دبستانی در روند تحصیلی دانش آموزان را ستود و گفت: شرکت نکردن نزدیک به 68 درصد نوآموزان در دوره پیش دبستانی ، مهاجر پذیر بودن یزد ، دوزبانه بودن دانش آموزان مهاجر واتباع رامی توان از جمله عواملی دانست که می تواند روند تحصیلی دانش آموزان را با افت روبرو سازد .

 

 


true
true
true