×

منوی اصلی

true
هزینه‌درمان بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی مستقیما دریافت‌می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به طلب 268 میلیارد تومانی علوم پزشکی یزد از تامین اجتماعی، گفت: علی‌رغم میل باطنی، در صورت عدم دریافت مطالبات تامین اجتماعی، حداکثر از اول مهرماه از بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه خدمات، مستقیما دریافت می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،دکتر«محمدرضا میرجلیلی» با بیان این‌که بیش از 268 میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم که نیمی از آن هم مربوط به معوقات سال ۹۷ است، اظهار کرد: در یزد، 70 درصد کل بیمه‌شدگان، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به این‌که نامنظم بودن پرداخت‌ها مغایرت با نص صریح مقررات دارد، افزود: از یک طرف تامین اجتماعی مطالبات ما را نمی‌دهد و از طرف دیگر، شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی که وابسته به تامین اجتماعی هستند، برای فروش کالا به دانشگاه مطالبه پرداخت نقدی دارند، این تعارضی غیرمنطقی و آسیب رسان به نظام سلامت و خدمات رسانی را به وجود آورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،‌گفت: متاسفانه و علی‌رغم میل باطنی، در صورت عدم دریافت مطالبات تامین اجتماعی و عدم برقراری یک مکانیسم مطمئن برای پرداخت منظم، حداکثر از اول مهرماه از بیمه شدگان عزیز تامین اجتماعی هزینه خدمات، مستقیما دریافت خواهد شد و آنگاه بیمه شدگان محترم این سازمان، باید سهم بیمه را مستقیما از سازمان بیمه تامین اجتماعی در قبال ارائه صورتحساب رسمی دریافت کنند.

میرجلیلی تصریح کرد: شایسته نیست در نظام سلامتی که تمام دست‌اندرکاران آن باید همدل و همسو باشند و سلامت مردم در گرو برنامه‌ها و اقدامات آنان است، بعضی از اعضای تیم، از انجام مسئولیت قانونی خود سرباز زده و آسیب جدی به بدنه نظام سلامت و اعتماد عمومی بزنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات کنونی مراکز درمانی باعث شده با تشکیل جلسات متعدد و خواهش از طلبکاران مجموعه های درمانی دانشگاه، لوازم مصرفی را به صورت روزانه یا هفتگی تهیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی یزد، نیمی از مراجعان به مراکز درمانی را افراد غیربومی و از استانهای همجوار تشکیل می‌دهند و این موضوع، تاثیر مستقیم بر افزایش بار مالی و بدهی بیمه‌ها به دانشگاه را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: که بقیه همکاران ما در سایر ارکان نظام سلامت و رفاه اجتماعی، مسئولیت اصلی خود را بشناسند و حداقل سهم ۹ بیست و هفتم سلامت را که در بیمه تامین اجتماعی درنظر گرفته شده،  عادلانه و شفاف در سفره سلامت بیمه شدگان خود قرار دهند تا در این شرایط اقتصادی که دشمنان بیرونی برای شکستن مقاومت این ملت بزرگ، هم قسم شده اند، با بدسلیقگی در انتخاب اولویت ها، فشار غیر منطقی بر مردم عزیز و بویژه جامعه کارگری که شایسته دریافت خدماتی حتی بهتر و بیشتر از وضعیت موجود هستند، وارد نشود.


true
true
true