×

منوی اصلی

true
سالانه 20 درصد مشمولین سربازی در یزد غیبت می‌کنند
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه همه مشمولان غایب خدمت وظیفه باید درخواست اعزام خود را ارسال کنند گفت: سالانه19 تا 20 درصد مشمولین سربازی در یزد غیبت می‌کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز، سرهنگ محمدتقی منصوری دقایقی قبل در نشست خبری که به مناسبت طرح مشمولین غایب برگزار شد اظهار داشت: در استان یزد آمار مشمولین غایب بسیار پایین است و شاید همین میزان پایین هم به لحاظ آگاهی پایین جوانان از عواقب غیبت و عدم معرفی است.

 

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان یزد ادامه داد: مطابق قانون مشمولانی که به سن قانونی اعزام به خدمت رسیده باشند و معافیت‌های لازم را نداشته باشند ولی خود را معرفی نکنند، غایب به حساب آمده و از محرومیت‌های اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول چنانچه تا مدت سه ماه خود را معرفی کنند به همین مدت سه ماه اضافه در پرونده آنها درج می‌شود و در صورت افزایش، این میزان اضافه به 6 ماه می‌رسد.

منصوری خاطرنشان کرد: در بحث ماده 63 قانون هم هرگونه به کارگیری مشمولین غائب در ادارات، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ممنوع و غیرمجاز است و در صورتی که این موضوع محرز گردد، برابر قانون با بکارگیرنده مشمولان غائب برخورد می‌شود.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان یزد عنوان کرد: چنانکه مشمولان متاهل خود را برای خدمت سربازی معرفی کنند از مزیت انجام خدمت وظیفه در محل زندگی بهره‌مند می‌شوند و مشمولان دارای فرزند هم سه ماه کسری خدمت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید خدمت پس از مدت هشت سال غیبت از 30 فروردین امسال حذف شد گفت: با توجه به این موضوع دیگر خرید خدمت نداریم و همه افرادی که تاکنون موفق به ثبت درخواست اعزام به خدمت نشدند حتما این اقدام را انجام دهند.

منصوری تصریح کرد: افرادی هم که الان کارت‌های پایان خدمتشان قدیمی و کاغذی است باید اقدام به تعویض کارت پایان خدمت خود کنند چرا که الان یا در لیست غایبین قرار دارند و یا اینکه امکان بهره‌مندی از خدمات اجتماعی که نیازمند پایان خدمت است را ندارند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان یزد با بیان اینکه استان یزد به لحاظ غایبان دومین استان کشور با کمترین میزان غایبان و استقبال جوانان در اعزام به خدمت قرار دارد گفت: در استان یزد هم شهرستان بافق و پس از آن بهاباد بالاترین میزان استقبال از اعزام به خدمت سربازی را دارند و سایر شهرستان‌هایی که در رده‌های بعدی قرار دارند هم آمار خیلی بالایی ندارند و شاید یک درصد تفاوت بین شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

وی میزان اعزام سالانه به خدمت سربازی را حدود 5 هزار نفر دانست و عنوان کرد: در طول سال 18 مرتبه اعزام به خدمت سربازی داریم که 19 تا 20 درصد از این آمار با تغییر روبرو است و این میزان غیبت می‌خورند.

منصوری تصریح کرد: افرادی که قبل از سن 18 سالگی دیپلم را بگیرد و فارغ‌التحصیل شود شش ماه فرصت دارد ولی اگر پس از این سن اتمام تحصیل داشته باشد، یک سال فرصت برای اعزام به خدمت دارد.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نسبت به مدت زمان شش‌ماه برای معرفی خود اطلاع ندارند و فکر می‌کنند همه یک سال فرصت برای این امر دارند.


true
true
true