×

منوی اصلی

true
به مناسبت هفته دولت 22 طرح روستایی در یزد به بهره‌برداری رسید
مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید در استان یزد، گفت: امسال به مناسبت هفته دولت 22 طرح با اعتباری بالغ بر 123 میلیارد ریال در شهرستان‌های استان یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمد امامی» در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اقدامات انجام شده و در دستور کار صندوق کار آفرینی امید در استان، اظهار کرد: حمایت از مشاغل خرد و کوچک یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های تعیین شده برای این صندوق در راستای توسعه بیش از پیش اقتصادی استان و کشور است.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال و مشاوره شغلی به جوانان و متقاضیان کار را از جمله خدمات این صندوق در استان یزد و کشور دانست و افزود: فرجه شش ماهه برای بازپرداخت تسهیلات حمایتی مشاغل از جمله ویژگی این صندوق دولتی است.

مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید در استان یزد با بیان این‌که این صندوق زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و متناسب با قوانین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث حمایت از مشاغل زودبازده را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: اعتبار این صندوق از دو بخش دولتی و مشارکت خیرین تأمین می‌شود.

امامی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده در استان یزد دانست و بیان کرد: این طرح صندوق با هدف تقویت از حمایت معکوس به روستاها در سطح کشور انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مهاجرت معکوس به روستاها بحث حمایت از بوم گردی به منظور توسعه گردشگری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 280 میلیارد ریال در این راستای تسیهلات در استان یزد پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته دولت صندوق کارآفرینی امید در استان یزد،گفت: به مناسبت هفته دولت امسال 22 طرح روستایی، مشارکتی و یک طرح در قالب تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر 123 میلیارد ریال در استان یزد انجام شده که برای 48 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

امامی با بیان این‌که طرح‌های انجام شده هفته دولت در شهرستان‌های میبد، یزد، اردکان، بهاباد و اشکذر به بهره‌برداری رسیدند، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون 18 هزار و 691 نفر در این صندوق تشکیل پرونده دادند و دو هزار  318 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی در پایان راه‌اندازی صندوق زنان روستایی، طرح روستای بدون بیکار و طرح هر خانه یک کارخانه را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار صندوق کارآفرینی امید در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از ثبت جهانی زیلو در میبد با رایزنی‌های انجام شده 50 میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد برای حمانی از این مهم اختصاص داده شده است.


true
true
true