×

منوی اصلی

true
توسعه یزد مستلزم تقویت زیرساخت‌های گردشگری داخلی و خارجی است
شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به ضرورت معرفی بیش از پیش این شهر در گستره بین المللی گفت‌: توسعه بیشتر یزد مستلزم تقویت زیرساخت‌های گردشگری داخلی و خارجی است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«جمال‌الدین عزیزی» با بیان این‌که شهر تاریخی یزد با ارزش‌های برجسته جهانی مستحق است که به درستی مدیریت شود، اظهار کرد: در واقع علاوه بر حفظ شهر تاریخی، باید پاسخ مناسبی به نیازها و خواسته‌های ساکنینی آن داده شود.

وی افزود: مدیریت شهر یزد باید در راستای قانون و متناسب با ارزش‌های تاریخی و فرهنگی آن تدوین اجرایی شود.

شهردار یزد ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت:‌ یزد تنها شهر شیعه میراث جهانی در دنیا است که ویژگی بسیار مهمی به حساب می‌آید.

عزیزی با بیان این‌که یزد تنها شهر میراث جهانی در کشور با بزرگترین بافت تاریخی زنده جهان است، تصریح کرد: عضویت این شهر در شبکه شهرهای یادگیرنده فرصت مناسبی برای معرفی بیش از پیش این مهم در سطح بین المللی است.

این مسئول در پایان با اشاره به وجود برخی محدودیت های مدیریت شهری ناشی از ثبت جهانی، بیان کرد: شهر یادگیرنده، شهری است که شهروندان یادگیرنده داشته باشد و علاوه بر آن خود شهر هم خاصیت یادگیری داشته باشد و بتواند یاد بگیرند که چگونه حیات و بقای خود را حفظ کند.


true
true
true