×

منوی اصلی

true
لزوم حمایت از سمن‌های محیط زیستی برای ارتقای کیفیت زندگی
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت‌های زیست‌محیطی، گفت: تقویت سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی برای ارتقای کیفیت زندگی ضروری است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سپنتا نیکنام» در اولین جلسه کمیته محیط زیست کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری، با بیان این که توسعه خدمات شهری مستلزم توجه به حوزه محیط زیست است، اظهار کرد: تغییرنام کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورا به کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در حقیقت قدم اول مدیریت شهری برای توجه بیش از پیش به حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به این موضوع که توسعه فضای سبز شهری، آرمستان‌ها، مدیریت پسماند، و خدمات شهری از جمله موارد مرتبط با محیط زیست است و افزود: کمیته محیط زیست با هدف هم اندیشی و تدوین استراتژی لازم برای حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی در یزد راه‌اندازی شده است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در ادامه گفت: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست، همسو کردن دستگاه‌های اجرایی با انجمن‌های محیط زیست و انجمن ها با یکدیگر از دیگر اهداف کلان کمیته محیط زیست است.

نیکنام احصاء راهکارهای استفاده از ایده‌ها و توان سازمان‌های مردم نهاد برای حراست از ظرفیت‌های محیط زیستی شهر یزد را از دیگر اهداف این کمیته دانست و بیان کرد: ما در این دوره مدیریت شهری یزد اعتقاد داریم که حفاظت از محیط زیست و نهادینه کردن این مهم مستلزم همکاری و همراهی اقشار مختلف است.

این مسئول با بیان این‌که فعالین محیط زیستی در حقیقت سرمایه‌های اجتماعی و انسانی استان و کشور هستند، تأکید کرد: دغدغه‌های زیست محیطی باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست برای ارتقای سطح زندگی، خاطرنشان کرد: محیط زیست ارتباط مستقیم با کیفیت زندگی افراد دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه تأمین فضای فیزیکی و نابسامانی پسماندهای صنعتی، به عنوان بخشی از نیاز و دغدغه‌های جدی انجمن‌های فعال در حوزه محیط زیستی  یزد مطرح شد.

نابسامانی دفع زباله، جانمایی نادرست سطل‌های زباله در سطح شهر، وجود خلع آموزشی و فرهنگ سازی و وجود کارگاه‌های ذوب فلزات در محدوده شهری، به عنوان دیگر دغدغه‌های محیط زیستی در یزد مطرح شده است.

در ادامه این جلسه نمایندگان انجمن های محیط زیستی یزد به بیان یک سری راهکارهای حفاظت از ظرفیت های زیست محیطی پرداختند و جذب مشارکت آموزش و پرورش برای حمایت از فارغ التحصیلان محیط زیست به منظور آموزش بایدهای زیست محیطی بین اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه را ضروری دانستند.


true
true
true