×

منوی اصلی

true
حفر 800 چاه جذبی برای مدیریت بحران در یزد
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورا با بیان این‌که اعتبار مدیریت بحران یزد در بحث سیل و برای اصلاح شبکه دفع آبهای سطحی متمرکز شده است، گفت: حفر حدود 800 چاه جذبی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این کمیسیون است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سپنتا نیکنام» با بیان این‌که سیل‌های ابتدای امسال علی‌رغم خسارات و ضررهایی که به کشور وارد کرد محاسن زیادی هم داشت، اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های مثبت سیل‌های ایران در بعد ملی همدلی مردم و در بعد شهری تلنگری برای توجه بیش از پیش به بجث مدیریت بحران و مناسب‌سازی شهر برای پیشگیری از خسارات احتمالی در مواقع بحرانی بوده است.

وی اختصاص بودجه مناسب برای بهسازی و بازسازی مسیل یزد را از جمله اقدامات شاخص شورا و شهرداری دانست و افزود: کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در راستای وظایف ذاتی خود بحث احیای مسیرهای ورودی و خروجی مسیل یزد را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورا گفت: تقویت سیل بندهای اطراف یزد یکی دیگر راهکارها و اقدامات موثر برای کاهش خسارات احتمالی در مواقع بحرانی سیل است که اقدامات لازم در این خصوص توسط کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورا بررسی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط  اقدامات مطلوبی انجام شده است.

نیکنام تصریح کرد: دفع آبهای سطحی با هدایت به سمت مسیل یکی دیگر از اهداف و رویکردهای کمیسیون خدمات برای مدیریت بحران در شهر یزد است.

وی بیان کرد: این کمیسیون برای نقاطی که امکان اجرای عملیات مسیل را ندارند و دچار آبگرفتگی می‌شوند، بحث حفر چاه‌های جذبی را در دستور کار قرار داده است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در ادامه اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای حفر حدود 800 حلقه چاه جذبی را از دیگر اقدامات حائز اهمیت در راستای مدیریت بحران شهری توسط این کمیسیون دانست و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شروع فصل بارندگی طرح حفر چاه‌های جذبی یزد تمام و بهره‌برداری برسند.

این مسئول با بیان این‌که از کل اعتبار تخصیص داده شده برای چاه‌های جذبی دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای حفر چاه‌ها و 500 میلیون تومان برای تأمین تأسیسات اطراف چاه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: عملیات حفر چاه‌های جذبی یزد زیر نظر مشاور دفع آبهای سطحی با نقشه خاص برای جذب حداکثری آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

نیکنام تأکید کرد: طبق مطالعات انجام شده توسط کمیسیون خدمات و محیط زیست و بعد از بررسی‌های میدانی و کارشناسی متعدد اولویت مدیریت بحران یزد از زلزله در بحث سیل متمرکز شده و در سال 97 اعتبارات لازم برای مدیریت بحران سیل در یزد برای زیرسازی، ایمن سازی و اصلاح شبکه دفع آبهای سطحی شهر یزد متمرکز شده است.

وی در پایان سخنان خود در مورد مسیل یزد خاطرنشان کرد: این طرح شامل دو فاز آزادسازی و عمرانی است که از بهار امسال آغاز و طبق برنامه زمابندی شده قرار است پیش آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد.

 

 


true
true
true