×

منوی اصلی

true
کشف 15 دستگاه ارز دیجیتال در یزد
جانشین فرمانده انتظامی یزد از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این استان خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، سرهنگ «سیدرضا مکی» اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی یزد و شهرستان بافق با کار اطلاعاتی، از دپوی تعداد زیادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در مکانی مشخص در شهرستان بافق مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضائی در بازرسی از یک انبار متروکه ۱۵ دستگاه ماینر و یک دستگاه کیس دی وی آر کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی، گفت: ارزش ریالی این اقلام قاچاق و غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارز‌های دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و نا آگاه به مخاطرات سرمایه گذاری، در این حوزه سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

در حالیکه تاکنون این سرمایه گذاری و خرید فروش در کشور رسمیت ندارد، تضییع حقوق احتمالی سرمایه گذاران نیز به راحتی قابل پیگیری نیست و برخی از کلاهبرداران در فضای مجازی نیز از همین موضوع سوء استفاده می‌کنند.


true
true
true