×

منوی اصلی

true
تجلیل از 29 واحد صنعتی در یزد
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد از برگزاری مراسم گرامیداشت روز صنعت با تجلیل از 29 واحد صنعتی نمونه در استان خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«علی‌اکبر کلانتر» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت روز صنعت در استان برگزار شد،‌ اظهار کرد: در این مراسم از ۲۴ واحد صنعتی نمونه و برای اولین بار از قریب پنج کارفرمای نمونه استان که در سال گذشته به نوعی حامی کارگران خود بودند، تجلیل خواهد شد.

وی افزود: امسال یک بانوی کار آفرین، یک پیشکسوت عرصه صنعت و معدن، یکی از صادر کنندگان برتر استان، طرح‌های نمونه صنعتی، یک کارآفرین جوان، مکتشف نمونه استان در بخش معدن و همچنین واحد‌های نمونه دانش بنیان در میان تجلیل شدگان خواهند بود.

رییس خانه صنعت،‌معدن و تجارت استان یزد در ادامه با بیان این که 15 انجمن تخصصی صنایع عضو این نهاد هستند،‌گفت‌: در راستای پیگیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی نیز کمیته پایشی در استان به دبیری خانه صنعت و معدن استان شکل گرفته که با برگزاری جلسات هفتگی پیگیر مطالبات تولیدکنندگان براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان است.

کلانتر با بیان این‌که تنها در سال گذشته قریب 290 مصوبه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان در موضوعات مختلف حتی مسائل غیرمرتبط با خانه صمت به کمیته پایش مصوبات جهت پیگیری ارائه شده است، تصریح کرد: تقریباً نیمی از این مصوبات اجرا شده و برخی نیز به مرحله اجرا در نیامده به دلیل غیرقابل اجرا بودن آنها به خاطر لزوم تصمیم گیری در سطوح مجلس یا هیات دولت بوده که گزارش آنها به ستاد ارائه شده تا پیشنهاداتی برای رفع آنها به تهران ارسال شود.

این مسئول ادامه داد: پیشنهاد خانه صمت در مورد همکاری دستگاه‎‎های اجرایی برای تحقق مصوبات ستاد این بوده که دستگاه‎های نمونه در این حوزه تجلیل و بدترین دستگاه‏های اجرایی در این رابطه توبیخ و نواقص آنها در ارزیابی عملکرد دستگاه‎های اجرایی لحاظ شود.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۰۰ واحد تولیدی استان دارای برند هستیم و دستگاه‌های دولتی موظف هستند نیاز‌های خود را از آن‌ها تامین کنند، خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، یکی از مشکلات اصلی واحد‌های صنعتی را تامین مواد اولیه با منشا خارجی خواند و گفت: متاسفانه نیازهای ارزی صنایع کشورمان از چند کشور خاص تامین می‎شود ولی هزینه تبدیل ارز در داخل کشور زیاد و برای صنایع مشکل ساز است که در این باره پیشنهاد دادیم تا با همکاری خانه صمت و اتحادیه های تولیدکنندگان تبدیل ارز در همان کشورها صورت گیرد.

وی از دیگر مشکلات در بخش صادرات را هزینه‎های بالای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: هزینه‎های بالای تولید منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده تولیدات داخلی و غیر رقابت‎پذیری آنها می‏شود.

رییس خانه صمت استان در مورد سند آمایش استان نیز خاطرنشان کرد: معتقدیم به رغم نواقص و کاستی‎های این سند و انتقاداتی که بر آن وارد است، باید آن را نهایی و اجرایی کرد و در حین اجرا نواقص آن را مرتفع کرد چرا که یکی از مشکلات کشورمان بی توجهی به مسائل نظری در صنعت است.

 


true
true
true