×

منوی اصلی

true
توسعه اجتماعی مستلزم کم کردن فاصله بین نسل‌هاست
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت:‌ کم‌کردن فاصله بین نسل‌ها برای فرهنگ سازی و توسعه اجتماعی از جمله کارکردهای مسجد برای توسعه اجتماعی در استان و کشور است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، حجت الاسلام و المسلمین«مصطفی گرجی» با اشاره به نقش مساجد در توسعه اجتماعی و جذب مشارکت عمومی برای پیشرفت استان،‌اظهار کرد:‌ مساجد به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی نقش مهمی در جذب اقشار مختلف با سلایق فرهنگی،‌سیاسی و اجتماعی دارند.
وی یکی از مهمترین رویکردهای توسعه اجتماعی را توجه به سرمایه‌های انسانی و تقویت شاخص‌های کمی و کیفی دانست و افزود:‌ این رویکرد نه تنها زمینه رشد و گسترش سرمایه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد بلکه موجب توسعه فراگیر، متوازن و پایدار می‌شود.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ادامه با بیان این‌که عنصر دین به ویژه دین اسلام و مسجد را مهمترین سرمایه اجتماعی است، گفت:‌ متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم شناخت مردم از مزیت‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و تاریخی خود آن طور که باید و شاید از ظرفیت مساجد استفاده نمی‌شود.
گرجی مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری را از جمله فرصت‌های مناسب برای نمایان کردن استعدادها و ظرفیت‌های فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود:‌ ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد سعی دارد با رویکرد کودک و نوجوان و همچنین خانواده برنامه‌های متنوع آموزشی،‌ فرهنگی و هنری تدوین و نسبت به شناسایی استعدادهای بالقوه افراد اقدام کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رابطه دین و نهادهای اجتماعی، تأکید کرد: دین کهن‌ترین،‌ نافذترین و اثرگذارترین نهاد اجتماعی بشر است که شناخت آن نقش مهمی در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کند.
وی با بیان این‌که در کشورهای اسلامی از جمله ایران،‌ مساجد می‌توانند در ساعت‌های غیرعبادی عملا برای فرهنگ سازی در این باره اقدام کنند،‌ گفت: از آنجایی که اقشار مختلف به مسجد می‌آیند می‌توان با برنامه ریزی دقیق برای کم کردن فاصله بین نسل‌ها به منظور فرهنگ سازی اجتماعی برنامه‌های سودمندی انجام شود.
رییس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه مطبوعات، آموزش و خدمات رایانه‌ای، نمایش فیلم‌های آموزشی،‌ ایجاد فرهنگ گفتمان و تبادل اطلاعات فرهنگی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با کارکردهای مسجد، برگزاری دوره‌های فرهنگی هنری،‌ و غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان یزد است.


true
true
true