×

منوی اصلی

true
برگزاری پنج تعزیه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد
هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، پنج مجلس تعزیه به همت گروه «راویان عطش» در یزد؛ حسینیه ایران، اجرا ‌شد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، به مناسبت سالروز شهادت بنیان‌گذار مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع)، گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز با همکاری حوزه هنری استان به مدت پنج شب در شهر شاهدیه یزد به اجرای این هنر آئینی پرداخت.

این مجالس با حضور گسترده مردم مناطق مختلف استان و عزاداران و ارادتمندان به خاندان رسالت از سوم تیر با اجرای تعزیه شهادت «حربن‌ یزید ریاحی» در حسینیه نظرکرده سیف ابرندآباد آغاز و هر شب یک تعزیه اجرا شد.

تعزیه‌ «متوکل عباسی»، تعزیه «شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)»، تعزیه شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» و تعزیه شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» به ترتیب تا هفتم تیر در این حسینیه اجرا شد.

در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 25 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان حضور داشتند.

گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» که از سال 1393 فعالیت خود را در «حسینیه ایران» آغاز کرده‌ از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد به شمار می‌آید که از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

این گروه در سال‌های اخیر هم‌زمان با ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته و تاکنون حدود 40 تعزیه‌ در استان‌های یزد، فارس و کرمان اجرا کرده است.

همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، حضرت امام جعفر صادق(ع)، مردم مومن و ولایتمدار استان یزد با برپایی مراسم متعدد در سوگ شهادت آن امام همام عزاداری کردند.


true
true
true