×

منوی اصلی

true
برخورد جدی با بدحجابی توسط پلیس را خواستار شدند
اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌های استان یزد در جلسه اندیشه ورزی عفاف و حجاب بر حمایت از پلیس در برخورد با بدحجابی تاکید کردند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،سردار «محمدرضا میرحیدری» در جلسه اندیشه ورزی عفاف و حجاب که با حضور اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شد، با بیان این‌که دشمن در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: سلایق دیدگاه‌های مختلف افراد در حوزه عفاف و حجاب باعث سوء استفاده دشمن از این موضوع شده است.

وی با اشاره به وقایع رخ داده طی چند وقت اخیر در خصوص موضوعات اخلاقی و عفاف و حجاب در سطح کشور، افزود: دشمن هدفمند و پله به پله پیش می رود و با این کار خود در حال محک زدن و تست کردن جامعه است.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که اغراض و حمایت‌های هدفمند برخی از افراد، کمک کننده برخی موضوعات ناهنجاری های اجتماعی شده است، تصریح کرد: دشمن سعی دارد پلیس با اقدامات سلبی در این حوزه اقدام کند تا آنها بتوانند با سوء استفاده از این اقدامات قهری؛ جوانان و مردم را مقابل نظام قرار دهند.

میرحیدری در ادامه با بیان این‌که در این برهه از زمان فقط اقدامات سلبی جوابگو نیست، گفت: اقدامات ایجابی پلیس در خصوص برخورد با موضوع ولنگاری فرهنگی نیز نیاز به همراهی و پشتوانه فکری و اجرایی علما، روحانیون و اساتید دانشگاه دارد.

عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی است

حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسین متوسل» مسئول پژوهشگاه نهاد رهبری در دانشگاه‌های یزد با تاکید بر این‌که موضوع حجاب و عفاف در سطح جامعه باید مطالبه عمومی مردم و دینداران شود، گفت: طرح های پلیس در برخورد با ولنگاری فرهنگی به خصوص حجاب و عفاف باید در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و به عنوان مطالبه عمومی مردمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که نتیجه این اقدامات، مشارکت نسبی مسئولان را در برخورد با بی حجابی در پی خواهد داشت، افزود: همه باید در این خصوص دغدغه داشته باشند و پلیس نیز نباید در مبارزه با بدحجابی و ولنگاری اخلاقی و فرهنگی در سطح جامعه سرخورده شود.

مسئول پژوهشگاه نهاد رهبری در دانشگاه‌های یزد با بیان این‌که انگیزه پلیس در برخورد با ولنگاری‌های اخلاقی باید تقویت شود، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب در سطح دانشگاه ها نیز باید با دعوت از افراد تاثیر گذار و با معنویت به شبهات مربوط به حجاب و پوشش پاسخ داده شود.

ضرورت حمایت از طرح‌های ناجا در بحث عفاف و حجاب

حجت السلام و المسلمین«سیدمهدی صدرالساداتی» مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان یزد، ضمن قدردانی از اقدامات خوب پلیس در حوزه عفاف و حجاب، گفت: مردم در این خصوص نیز باید در صحنه بیایند تا هم کمک کار پلیس باشند و هم از دستگاه های مربوطه مطالبه گری کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف باید در خصوص موضوع عفاف و حجاب به میدان می آمدند که متاسفانه در این امر کوتاهی کردند، در حال حاضر همه باید از طرح های خوب ناجا در این زمینه حمایت کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان یزد با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید به صورت ارشادی عمل کرد، افزود: البته جایی هم لازم است که به صورت قهری عمل شود اما اقدامات ارشادی و حضور در صحنه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

لزوم حمایت از ناجا در مبارزه با بی‌حجابی

«محمدرضا شایق» عضو هیئت علمی دانشگاه یزد نیز با بیان این‌که در خصوص عفاف و حجاب باید همه دستگاه ها از پلیس حمایت کنند، افزود: متاسفانه برخی از مسئولان در برخورد با بی حجابی و بدحجابی بر اساس سلایق و نظرات شخصی خود و گاها بر خلاف دین عمل می کنند و به نوعی دست پلیس را در این خصوص می بندند که این موضوع نیز باید اصلاح شود.

وی با بیان این‌که ریشه مشکلات امر به معروف و نهی از منکر در سلیقه ای عمل کردن به آن است، تصریح کرد: باید برای امر به معروف و نهی از منکر از قرآن، دین و روایات استفاده کنیم؛ آن وقت این موضوع اثرگذار خواهد بود.

این استاد الهیات دانشگاه یزد با بیان این‌که عدم حمایت از ناجا در مبارزه با بی حجابی باعث تضعیف پلیس در این ماموریت ها می شود، به تاکید قرآن در خصوص اجرای حدود الهی در سطح جامعه اشاره و بیان کرد: از کسی که به حریم اجتماعی تجاوز کند به هیچ وجه نباید گذشت کرد حتی باید او را از برخی حقوق و امتیازات اجتماعی همانند ادامه تحصیل، استخدام و ... منع کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه اقدامات پلیس در سطح جامعه در برخورد با بی حجابی و بی بند و باری به پشتوانه قانون و قرآن است، خاطرنشان کرد: اگر کسی در مبارزه با ولنگاری اخلاقی و فرهنگی به پلیس اهانت و جسارت کند باید با وی برخورد قاطع شود.

ضرورت رسانه‌ای شدن الگوهای موفق در زمینه امر به معروف

دکتر «محمدحسین فلاح» روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه این نشست ضمن تاکید بر هدفمندی در خصوص مسائل مربوط به عفاف و حجاب در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: حضور افراد محجبه و انقلابی در مکان هایی که پاتوق افراد ناباب شده مهم، ضروری و تاثیرگذار است.

روانشناس بالینی دانشگاه یزد تصریح کرد: اکثر افراد بدحجاب از درون خالی هستند، اعتماد به نفس و عزت نفس پایین این افراد موجب شده تا آنها این گونه رفتار کنند، این افراد با بدحجابی و بی حجابی سعی در دیده شدن خود دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه الگوهای موفق در زمینه امربه معروف و نهی از مکر بیشتر باید رسانه ای شود، گفت: باید از افرادی که ذاتا استعداد امر به معروف و نهی از منکر را دارند، استفاده شود چرا که با آموزش های لازم، این افراد می توانند در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار باشند.


true
true
true