×

منوی اصلی

true
اهدا خون 43701 نفر یزدی در سال گذشته
مدیرکل سازمان انتقال خون یزد با بیان این‌که زمینه اهدا و دریافت پلاسما در استان یزد ایجاد شده است،‌گفت:‌ در سال گذشته 43 هزار و 701 نفر در استان یزد خون اهدا کردند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،دکتر«نقی تقوایی» در همایش بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خود در استان که با حضور معاون سیاسی استاندار،‌فرماندار و جمعی از اهداکنندگان و رابطین اهدا خون برگزار شد،‌با بیان این‌که هر سال همزمان با 14 ژوئن 24 خردادماه به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون در معرفی می‌شود،‌ اظهار کرد:‌ شعار امسال روز جهانی اهدا خون«دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» تعیین شده است.

وی با بیان این‌که طی چند سال گذشته تقریبا 100 درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان از سوی سازمان انتقال خون تأمین شده است،‌افزود:‌ میزان متوسط اهدا خون در کشور 27 در هزار نفر است و این آمار در استان یزد 38 در هزار نفر است.

مدیرکل سازمان انتقال خون در استان یزد با اشاره به دستاوردهای این سازمان طی چند سال گذشته گفت:‌ ایجاد زمینه تهیه بانک اطلاعاتی ژنتیک خون از جمله دستاوردهای انتقال خون در استان است که نقش مهمی در تسهیل کردن پیوند مغز استخوان ایفا می‌کند.

تقوایی در ادامه با بیان این‌که تمام استاندارهای جهانی در سازمان انقال خون استان یزد رعایت می‌شود،‌ تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند کامل اهدا و دریافت پلاسما در این مرکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طبق استانداردهای تعیین شده هر فرد می‌تواند هر هفته دو بار نسبت به اهدا پلاسما اقدام کند،‌ بیان کرد: در سال گذشته 43 هزار و 701 نفر نسبت به اهدا خون در استان یزد اقدام کردند.

این مسئول با بیان این‌که زنان یزدی مشارکت کمتری در بحث اهدا خون دارند، تأکید کرد:‌ قبل از هرگونه فرآیند خونگیری آزمایشات لازم برای اطمینان خاطر از توان افراد متقاضی انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون در استان یزد در پایان با بیان این‌که بیش از 70 درصد زنانی که تاکنون برای اهدا خون مراجعه کردند از شرایط لازم برخوردار بودند،‌ خاطرنشان کرد:‌ انتقال خون یزد در بحث اهدا کنند زن رتبه آخر کشوری و در بحث اهدا خون مرد رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.


true
true
true