×

منوی اصلی

true
لزوم مسدود کردن مسیرهای فساد و رانت از آغاز فرآیند طرح‌های اقتصادی
بازرس کل استان یزد با اشاره به ضرورت ورود جدی مسئولان ارشد به بحث فروش کالاهای بی کیفیت در داخل و خارج کشور، گفت: مسیرهای فساد و رانت باید از ابتدای فرآیند آغاز طرح‌های اقتصادی مسدود و مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش نسیم یزد نیوز، حجت الاسلام «اکبر طالبی چاهوکی» در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون رییس جمهوری برگزار شد،‌با بیان این‌که برای موفقیت در عرصه تولیدی و اقتصادی باید همه نسبت به رعایت مقررات و انجام امور بر اساس موازین و چارچوب وظایف تعریف شده حرکت کنند،‌ اظهار کرد:‌ بروز برخی فساد ها ضمن این‌که به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند بیشترین ضرر آن همان بی‌اعتمادی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی افزود: حضور برخی دلال‌ها در صادرات و فروش کالاهای بی کیفیت در برخی از کشورها به اقتصاد، و اعتبار تولیدات ایرانی ضربه می‌زند و برطرف کردن این چالش به ورود جدی مسئولان ارشد دولت نیاز دارد.

بازرس کل استان یزد در ادامه با بیان این‌که توجه به بستن مسیر فساد و رانت از زمان آغازین فعالیت‌های اقتصادی نقش مهمی در بیمه کردن اقتصاد کشور در برابر سودجویان ایفا می‌کند،‌گفت:‌ اگر در اختصاص توزیع ارز دولتی به واحدها و شرکت ها دقت و نظارت بیشتری توسط دستگاه های مسئول صورت می‌گرفت از بسیاری مشکلات بعد از آن به شدت جلوگیری می‌شد.

طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مقوله صادرات و واردات کارشناسی شده‌،‌ تأکید کرد:‌ مسئولان مرتبط با امر صادرات باید بیش از پیش نسبت به این مهم دقت نظر داشته باشند و راه هرگونه فساد اداری در این حوزه را مسدود کنند.


true
true
true