×

منوی اصلی

true
80 درصد بازار میوه وتره بار یزد در اختبار اتباع خارجی است
دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با اشاره به ضرورت استمرار دقیق در نظارت بر عملکرد بازار و همچنین جذب مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بازار،گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر 80 درصد بازار میوه و تره بار استان یزد در اختیار اتباع خارجی است و این مهم چالشی جدی در حوزه مدیریت بازار محسوب می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«علی‌اکبر شمس» در کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور مدیران دستگاه های مرتبط و عضو در استانداری یزد برگزار شد، ساماندهی امور بازار به برگزاری جلسات مستمر و البته احساس مسئولیت بیش از پیش دستگاه های اجرایی و نظارتی استان نیاز دارد،‌ اظهار کرد: سیستم قضایی استان یزد آماده هرگونه حمایت و همراهی در راستای بهبود شرایط بازار در سطح استان است.

وی با بیان این که طبق اطلاعات بدست آمده در حال حاضر بیش از 80 درصد غرفه های بازار میوه و تره بار استان یزد در اختیار اتباع خارجی است، افزود:‌ ساماندهی  بازار میوه و تره بار مستلزم عملیاتی کردن تصمیمات کارگروه تنظیم بازار است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در ادامه با اشاره به غیبت مستمر عوامل شهرداری در جلسات کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: با توجه به شرح وظایف و همچنین نقش شهرداری در بهبود بخشیدن وضعیت بازار میوه و تره بار استان حضور این افراد صاحب نظر این نهاد در جلسات ساماندهی ضروری است.

شمس تصریح کرد: خوشبختانه بعد از اعلام نیاز به نیروی کمکی عوامل بسیج اصناف، سپاه و نیروی انتظامی به خوبی آمادگی خود را برای مقابله با بی قانونی در حوزه بازار به ویژه میوه و تره بار استان یزد اعلام کردند.

این مسئول در پایان نظارت بر نحوه قیمت گذاری و فروش انواع مواد غذایی را از دیگر ضرورت های اجرایی مدیریت بازار در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ با توجه به عدم تناسب قیمت‌ها در سطح استان، دستگاه قضایی آماده هر گونه همکاری در جهت نظارت بیشتر بر قیمت‌ها است.


true
true
true