×

منوی اصلی

true
12 هزار ایرانی در صنایع فضایی آمریکا فعالیت می کنند
امام جمعه یزد با بیان این‌که قطع امید از خارج و تکیه بر توان داخل راهی برای تحقق شعار رونق تولید است گفت: فعالیت 12 هزار ایرانی در صنایع فضایی آمریکا نشان از ظرفیت داخلی کشور است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،آیت الله «محمد رضا ناصری یزدی» در جمع مردم شهرستان مهریز با اشاره به هفته معلم اظهار کرد: معلمین و مدیران باید توجه داشته باشند که نسل آینده کشور باید نسل سازنده، نوآور و اهل فکر و تعقل باشد تا بتواند چهلم دوم انقلاب را بسازد و در مقابل توطئه‌های استکبار بایستد.

وی افزود: نسل آینده باید استقامت، پایداری و تخصص و تعهد داشته باشد تا کشورش را به دیگران نفروشد و با تخصص خود بتواند کشور را مستقل و از نیاز به بیگانگان رها سازد.

امام جمعه یزد توصیه اسلام، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تربیت جوان متدین، متعهد و فرهیخته است گفت: این یکی از وظایفی است که معلمین و مدیران می‌توانند نقش موثری در این خصوص ایفا کنند.

ناصری یزدی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز کارگر گفت: مقام معظم رهبری در خصوص کارگران گفتند «پایه حرکت اقتصاد ما بر اساس حرکت کارگران، مهندسین و صنایع است»، مهندسین، کارگران و مسئولان در کارخانه‌ها باید تفکر و جوششی در خود ایجاد و اتاق‌های اندیشه را راه اندازی و هیچ چیزی را از خارج از کشور وارد نکنند و نیازمندهای خود را، خودشان تهیه و تولید کنند.

این مسئول اضافه کرد: کارگر ما هیچ گاه نباید از خود مایوس باشد که نمی‌تواند اقدام به ساخت دستگاه‌های مختلف کند چون هوش و استعدادهای ایرانی بسیار بیشتر از خارجی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به فعالیت 12 هزار ایرانی در صنایع فضایی آمریکا اشاره کرد و گفت: مسئله مشکلات ریاضی تشکیلات فضایی آمریکا توسط ایرانی‌ها حل می‌شود و اکثر صنایع بزرگ و پزشکی‌های دنیا را از ظرفیت ایرانی‌ها استفاده می‌کنند.

امام جمعه یزد با بیان این‌که اگر امروزه ما در کشور از ظرفیت‌هایمان استفاده نمی‌کنیم به خاطر طرز فکری است که انگلیسی‌ها در کشور پیاده کردند اظهار کرد: آنها سطحی فکر کردن و دنبال مادیات بودن را در کشور ما جا انداختند و تولید را فقط برای پول درآوردن می‌دانند نه اینکه تولید کنند تا بتوانند مشکلی را حل سازند.

وی با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها که طرز فکرهای اشتباه را در کشور ما جا انداختند دنبال تولید و کار بیشتر هستند خاطرنشان کرد: مسئولان کارخانه‌ها و مهندسین و فعالان رشته‌ها و صنایع مختلف در کشور باید تفکر کنند که چگونه فعالیت داشته باشند که مشکلات کشور و استان را حل سازند.

ناصری یزدی قطع امید از خارج و تکیه بر توان داخلی را راهی برای تحقق شعار سال دانست و گفت: در جمهوری اسلامی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که اگر مسئولان امیدشان از خارج را قطع و به خدای متعال ایمان داشته باشند، بدون شک بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در ادامه با بیان این‌که هدف امام حسین (ع) پیاده سازی اسلام در سراسر جهان بود افزود: چهل سال است که به واسطه امام خمینی (ره) اسلام بر ایران حاکم و خدای متعال و احکام الهی بر فساد خانه‌ها حاکم شد.

امام جمعه یزد پایداری انقلاب را نتیجه رضایت خدای متعال از انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: در طول چهل سال گذشته به خوبی می‌بینیم که جمهوری اسلامی در حال پیشرفت در تمام زمینه‌ها است.


true
true
true