×

منوی اصلی

true
«تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی» در یزد رونمایی می‌شود
رییس حوزه هنری یزد،‌گفت: آیین بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 26 فروردین ماه در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدصادق‌ کوچک‌زاده» در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد» با بیان این که این مراسم همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم«سیدمرتضی آوینی» برگزار می‌شود، ‌اظهار کرد: شعار این مراسم امسال «هنر متعهد به حقیقت» تعیین شده است.

وی با اشاره به جایگاه یزد در پیروزی انقلاب اسلامی،‌افزود:‌ یزد به واسطه حضور شهید صدوقی، یکی از سه شهر محوری در پازل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

رییس حوزه هنری یزد در ادامه با بیان این‌که متأسفانه طی چهل ساله گذشته آن طور که باید نسبت به بیان تاریخ شفاهی انقلاب در استان یزد اقدامی انجام نشده است،‌گفت:‌ دو جلد کتاب «تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی» از سال 42 تا 58 در یزد آماده و در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد رونمایی می‌‎شوند.

کوچک‌زاده ثبت خاطرات شخصیت‌های برجسته انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار حوزه هنری در یزد دانست و بیان کرد: ‌با توجه به این‌که ادبیات جایگاه ویژه‌ای در تولید آثار هنری دارد در سال 97 پنج کتاب شعر از هنرمندان بومی تولید و در مراسم تجلیل از چهره برتر سال 97 رونمایی می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: ‌برگزاری محافل ماهیانه شعر قند شکن با هدف تولید شعر طنز، ‌برگزاری شب خاطره انقلاب و دفاع مقدس به صورت ماهانه،‌ برگزاری مسابقه فیلم بین، ایجاد گروه‌های نمایش بچه‌های مسجد و برگزاری تاکنون 80 جلسه اکران و نقد فیلم به صورت هفتگی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هنری یزد است.

کوچک‌زاده گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی امسال از 20 تا 26 فروردین ماه با حضور هنرمندان و فعالین فرهنگی استان در یزد برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست خبری، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان،‌ رونمایی از ماکت کتاب خاطرات آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی»، اجرای نقاشی دیواری اثر هنرمندان یزدی با رویکرد گام دوم، نشست تخصصی اکران و تحلیل فیلم «یتیم خانه ایران»، آئین تجلیل از چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در سال 97،‌ رونمایی پوستر گروهی گام دوم و آغاز جشنواره ملی پوستر 40 آیه زندگی


true
true
true