×

منوی اصلی

true
مسئولان از سیاسی بازی و جناح گرایی پرهیز کنند
امام جمعه یزد با اشاره به این که خدمت به مردم و رضای خدا تنها هدف مسئولان باشد گفت: مسئولان در فعالیت‌های خود از سیاسی بازی و جناح گرایی پرهیز کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با وی اظهار کرد: خداوند متعال انسان‌ها را بی‌هوده خلق نکرده و در قرآن کریم هم به این موضوع اشاره کرده که برای خلقت انسان هدف والایی وجود دارد.

وی با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن کریم هدف خلقت همه نعمت‌ها و موجودات را برای زندگی بشر عنوان کرده افزود: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که ما برای هدف خلقت خود فکر کنیم و ببینیم برای چه در این دنیا زندگی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این که غرب امروزه هدف از خلقت را گم کرده گفت: بر اساس قرآن کریم، خداوند می‌فرماید ما انسان را خلق کردیم که به کمال برسد و نهایت کمال هم خداوند است.

ناصری یزدی با اشاره به این که همه ما از مسئولیت‌ها و خدماتی که انجام می‌دهیم باید خدمت به بندگان خدا را در نظر داشته باشیم تصریح کرد: در زندگی کسی برد می‌کند که بتواند به هر وسیله‌ای انسان‌ها را به قرب الهی نزدیک کند.

امام جمعه یزد با بیان این که در زندگی ما تنها نسبت به خود وظیفه نداریم ادامه داد: هر کسی که به ما ارتباط دارد نسبت به ما حقی دارد و ما باید سعی کنیم آنها را از بدی دور کرده و به سمت خوبی‌ها هدایت نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت دوری از سیاسی‌بازی در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بیان کرد: در تمام نزاع‌ها و ایده‌ها و اختلاف‌هایی که در کارها و فعالیت‌ها وجود دارد باید به این توجه داشته باشیم که حرکت و فعالیت ما در جهت رسانیدن افراد به کمال و سعادت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که قرآن کریم می‌فرماید خودتان و اهلتان را از آتش جهنم دور بدارید گفت: یک زمان اهل من خانواده‌ام هستند و زمانی مردم شهر یا حتی کشورم با توجه به مسئولیتی که بر دوشم قرار گرفته اهلم هستند و نسبت به آنها وظیفه دارم.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در جامعه ما باید تقویت شود و بیشتر به آن نیاز داریم، تفکر و تعقل است گفت: سیستم آموزشی ایران بر اساس بخوان، حفظ کن و نمره بگیر تنظیم شده و همین موضوع سبب شده که تفکر و تعقل جایگاه واقعی خود را نداشته باشد.

امام جمعه یزد دانشگاهی که هر سال تعداد زیادی بیکار تحویل جامعه دهد را دانشگاه ندانست و تصریح کرد: این سیستم در حالی بر نظام آموزشی ما حکمفرما شده که باید سیستم آموزشی ما بر اساس تفکر و تعقل باشد که به نوآوری منجر شود.


true
true
true