×

منوی اصلی

true
برگزاری کارگاه آموزشی «سراب محبت در مسیحیت» در یزد
یک استاد دانشگاه تهران در کارگاه آموزشی با عنوان «سراب محبت در مسیحیت»،‌گفت: انسان‌ها نیازمند خدا هستند و اولین راه آغاز بندگی شناخت اوست.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«بهرام افشار» در کارگاه آموزشی«سراب محبت در مسیحیت» که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، با بیان این‌که دلایل زیادی بر اثبات وجود خدا از سوی فلاسفه ارائه شده  که دارای نقص و نقض است،‌ اظهار کرد: خداشناسی که اهل بیت مطرح کردند ورای این ادله است و کاملا وجدانی و نفسانی بوده و قابل شبهه نیست.

وی در ادامه با بیان این که خداوند در همه ما انسان ‌ها یک سری قدرت‌ها و اهرم‌هایی مانند خواب و بیداری، خشم و آرامش، غصه و شادی، بیماری و سلامت،یاس و امید، فراموشی قرار داده که قابل انکار نیستند و هیچکدام در اختیار ما نیست و بدین معنی است که ما بدانیم رها نیستیم و به جایی وصل هستیم.

این استاد دانشگاه یزد افزود: ما انسان‌ها نیازمند به خدا هستیم و اولین راه آغاز بندگی شناخت اوست. ما باید بیابیم که خداوند در وجود ما اهرم‌هایی قرار داده که هر لحظه آن اهرم ها را در دست می‌گیرد و نکته مهم این است که جهت حرکت این اهرم‌ها در جهت سعادت ماست.

افشار در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث سراب محبت در مسیحیت گفت: مسیحیت در دنیا بزرگترین سیستم تبلیغی را دارد و اساس شیوه تبلیغشان بحث محبت است اما با نگاه به فرازهایی از کتاب انجیل می بینیم که در آن خشونت و ظلم است.

وی تصریح کرد: می‌گویند دین مسیحیت دین محبت است ولی در انجیل خشونت و ظلم می‌بینی اما دین اسلام پرواز روح است و در قرآن اگر تدبر کنیم آیاتی بسیار روح نواز و لذت بخش خواهیم دید‌.

این استاد در بخش دیگری از سخنان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: بسیاری از آیات، محبت و رحمت خدا را نشان می‌دهد، ائمه، پیامبر و خدای ما مظهر محبت است اما ما از دینمان غافلیم.

«علی‌اصغر علمداریزدی» مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه یزد نیز که در این کارگاه آموزشی حضور داشت، در سخنان کوتاهی گفت: یکی از مشکلات ما انسان‌ها این است که هر کلمه ای را باید با تصویر آن تداعی کنیم تا بتوانیم معنای آن را بفهمیم.

بنابراین درخصوص فهم مفاهیمی که مابه ازای عینی آن را همه دیده ایم، اختلافی نداریم ولی در عالم دین برای فهمیدن سطوح مختلف معارف آن، سواد مختلف لازم است و حداقل ما دانشگاهیان باید با مطالعه بیشتر، محدوده فهم خود از مفاهیم دینی را گسترش دهیم تا ذهنمان از میدان تصویرسازی بیرون رود و دایره فهممان وسیع تر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای فهمیدن معنویت باید ذهن را از بازتاب های شرطی و تصویرسازی رها ساخت و آدمیزاد تا زمانی که در دایره بازتاب های شرطی و جهان مادی محصور است ایمان را به معنای واقعی آن نخواهد فهمید.


true
true
true