×

منوی اصلی

true
برگزاری نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزی در یزد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد،‌گفت: نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان ویژه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«علی سرداری» در نشست خبری با بیان این که هر ساله از چهارم تا 9 اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نامیده می‌شود، اظهار کرد:‌ تقویت مباحث اعتقادی و نهادینه کردن نگاه اجتماعی و سیاسی در دانش‌آموزان از جمله اولویت‌های اجرایی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های منسجم فرهنگی و تبیینی در هفته تربیت اسلامی استان یزد، افزود: گردهمایی آموزشی و تربیتی معاونین و مربیان پرورشی استان هفتم اسفندماه در یزد برگزار می‌‎شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد برگزاری گردهمایی مدیران مدارس استان با موضوع «فرهنگ‌سازی مسائل تربیتی بین دانش‌آموزان» را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش یزد دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در حوزه فرهنگی و پرورشی نقش مهمی در توسعه آموزش‌های این حوزه ایفا می‌کند.

سرداری تصریح کرد: عمل محور کردن دانش‌آموزن یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای تقویت خودباوری نسل جوان است.

این مسئول در ادامه با بیان این که در سطح مدارس استان یزد جمعاً 959 نفر کادر آموزشی در حوزه پرورش فعالیت دارند، گفت: 560 نفر به عنوان معاون پرورشی و 449 نفر به عنوان مربی پرورشی در سطح مدارس استان فعالیت دارند.

این مسئول با اشاره به این که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر دانش ‌آموز باید حداقل یک مهارت را بیاموزد، ادامه داد:‌ هشت اردگاه استانی و شهرستانی و 28 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان یزد فعالیت دارند.

وی تحقق ابعاد مختلف سند تحول بنیادی را رویکرد جدی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش یزد دانست و بیان کرد: افتتاح نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های شاخص بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در استان یزد است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد در پایان خاطرنشان کرد: 30 درصد از نیروهای معاونت پرورشی و فرهنگی تخصصی نیستند.

 


true
true
true