×

منوی اصلی

true
جهش اقتصادی یزد در گرو رفع موانع صادراتی است
نایب رییس اتاق بازرگانی یزد با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های میان یزد و سری لانکا، گفت: استان یزد آمادگی لازم برای جهش در تمام زمینه‌ها را دارد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«غضنفر میرجلیلی» در دیدار فعالان اقتصادی استان یزد با سفیر سری لانکا، کشور آن‌ها را پیشرو در زمینه صادرات چای، قهوه، فلفل، الماس و یاقوت دانست و اظهار کرد: با توجه به این که 28 درصد از تولید ناخالص ملی سری لانکا در زمینه صنعت است، سهم ایران در واردات پارچه، مواد معدنی، تجهیزات حمل و نقل تنها هفت درصد است.

وی با بیان این که باید سهم ایران به ویژه استان یزد در صادرات به سری لانکا افزایش یابد، افزود: یکی دیگر از نقاط قوت سری لانکا، صنعت گردشگری است که با داشتن سواحلی آرام و سالم می توانیم در این زمینه هم همکاری بسیار خوبی داشته باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به این که استان یزد آمادگی لازم برای جهش در تمام زمینه ها را دارد، گفت: اگر موانع برسر راه فعالان اقتصادی برداشته شود استان یزد رشد اقتصادی بسیار خوبی خواهیم داشت.

«شریف انیس» سفیر سری لانکا در ادامه با بیان این که در میان سفرهایی که به شهرهای مختلف ایران داشتم اولین انتخاب من یزد است، اظهار کرد: سری لانکا آماده همکاری در زمینه های تجارت، گردشگری، فرهنگی و صادرات با ایران و به ویژه یزد است.

وی فعالان اقتصادی یزد را به برقراری روابط دوجانبه، حرکت به سمت گردشگری و سرمایه گذاری مستقیم خارجی تشویق کرد و افزود: با توجه به این که ایران در زمینه واردات چای سری لانکا بهترین خریدار این کشور است باید در سایر حوزه ها نیز همکاری های خوبی باهم داشته باشیم.

سفیر سری لانکا به تقویت تولید چای سری با هدف حفظ صادر کنندگانی نظیر ایران اشاره کرد و گفت: واردات در بعضی از حوزه ها از ایران نیز هدف دیگر سری لانکا است که امیدواریم با رفع مشکلاتی در زمینه سیستم بانکی، نقل و انتقال پول و عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور روابط دوستانه ما افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: طی رایزنی های صورت گرفته بین مقامات عالی دو کشور امیدواریم این پروازها تا دو یا سه ماه آینده صورت گیرد.

شریف انیس به مشکلات بر سر راه ایران برای صادرات به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود همه این مشکلات ایران به فعالیت خود ادامه داده است و ما می دانیم که برای ایران محدودیت وجود ندارد.

این مسئول در پایان به سابقه طولانی ایران با سری لانکا اشاره و خاطرنشان کرد: ایران همیشه در صحنه های بین المللی به کمک سری لانکا آمده است و ما نیز اکنون همین کار را برای ایران انجام می دهیم.


true
true
true