×

منوی اصلی

true
لزوم واگذاری معادن به افراد بومی در هر منطقه
رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت صنایع در سطح کشور،گفت: واگذاری معادن در تمام کشور باید با افراد بومی آن منطقه باشد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدرضا صباغیان» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالین اقتصادی استان یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت تهیه صورتجلسه‌ای به منظور رفع دغدغه صنایع، اظهار کرد: نظارت مستمر و دقیق نقش مهمی بر افزایش و تقویت عملکرد واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی کشور ایفا می‌کند.

وی بررسی دلایل وجود برخی مشکلات صنایع را از جمله ضرورت‌های اجرایی دانست و افزود: مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با بررسی جدی نقاط ضعف و قوت، بیش از پیش مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با اشاره به ضرورت جدی گرفتن پرداخت یک درصد معادن، گفت: واگذاری معادن در تمام کشور باید با افراد بومی آن منطقه باشد.

«کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت و میبد و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار داریم بحث حمایت از صنعتگران یزدی در ابعاد کلان و ملی مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات صنعتگران را مستلزم تقویت همکاری بین وزارت امور خارجه، وزارت صنعت و اتاق بازرگانی دانست و بیان کرد: توسعه اقتصادی کشور به وحدت ملی و عزمی جهادی نیاز دارد.

«سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت استان یزد در بحث شرکت‌های دانش بنیان و نخبه پروری، ادامه داد: توجه به بحث تعاونی یکی از ضرورت‌های اجرایی برای رفع مشکلات صنایع است.

وی ایده‌پردازی برای ایجاد راهکارهای جدید توسعه‌ای را از دیگر ضرورت‌های توسعه‌ای صنایع کشور و استان یزد دانست و افزود: در حال حاضر هفت کارخانه تولید کاشی در یزد دولتی هستند که امیدواریم وزارت صنایع نسبت به واگذاری این واحدها به بخش خصوصی استان یزد اقدام کند.


true
true
true