×

منوی اصلی

true
لزوم فعال‌سازی ظرفیت فناور محور استان در سطح ملی
استاندار یزد با اشاره به تدوین برنامه‌ای راهبردی برای شناسایی توانمندی ها و رفع موانع پیش روی فعالیت های حوزه علم و فناوری گفت: فعال‌سازی ظرفیت شرکت‌های فناور محور استان یزد در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی طالبی» در دوازدهمین نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: عرصه علم و فناوری یک ویژگی در هم تنیده شده با فرهنگ و تمدن یزد است، در حالی که بعضی از مشکلات و مسائل مثل کمبود آب برخی از نمودهای توسعه در استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: علم و فناوری از جایگاه موجود تنزل پیدا نخواهد کرد و همواره رو به پیشرفت است و  ضروریست به  این عرصه به عنوان یک پتانسیل مهم و زیرساخت موثر در توسعه استان نگاه و برای  پرورش و شکوفایی آن کوشید.

استاندار یزد گفت: گزارش و توانمندی‌های ارائه شده نشان می‌دهد ظرفیت ارزشمندی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان وجود دارد و جایگاه علم و فناوری می‌تواند برای حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی موثر واقع شود.

طالبی تصریح کرد: با توجه به توان موجود در بسیاری از شرکت‌های نوپا و فناور محور استان لازم است در کنار نقش آفرینی‌های بومی؛ فعال سازی ظرفیت این شرکت ها در سطح ملی نیز مورد توجه  قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: یزد از پیشینه و برندهای شناخته شده‌ای در بازار، اقتصاد و جریان‌های اجتماعی برخوردار است و امروز نیز می‌تواند برند فعالیت‌های حوزه فناوری و دانش بنیان را در کشور ارائه نماید.

وی خاطرنشان کرد: به بخش خصوصی پیشنهاد می‌شود برنامه‌ای راهبردی برای شناسایی توانمندی و محدودیت‌های پیش روی  شرکت‌های فناور محور و دانش بنیان در عرصه‌های مختلف تدوین کند تا بتوان برای رفع نیازمندی و رشد ظرفیت‌ها برای جذب حمایت‌های استانی و ملی تلاش کرد.

استاندار یزد در پایان با تاکید بر پیگیری موضوعات شهر هوشمند، برجIT و مرکز علم و فناوری در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی،گفت: دستگاه‌های دولتی حمایت خود از بخش خصوصی را با این ماموریت جدید تطبیق و همراه کنند تا با ایجاد همگرایی فضای بهتری برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.


true
true
true