×

منوی اصلی

true
برگزاری دوره بازاریابی ویژه بانوان کارآفرین در یزد
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: دوره بازاریابی با حضوربانوان کار آفرین شهرستان‌های استان در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم یزد،«فاطمه دانش یزدی» با بیان این‌که شهرستان تفت به دلیل دارا بودن تعداد زیادی روستا می‌تواند به‌ عنوان یک پایلوت در بحث روستای پاک معرفی شود،‌اظهار کرد: معرفی ظرفیت بانوان یزدی با برگزاری رویدادهایی در زمینه‌های مختلف باید در دستور کار فرمانداری این شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث کارآفرینی بانوان و بسترها و راهکارهای مختلف درزمینهٔ کارآفرینی افزود: سه طرح درزمینهٔ تاب‌آوری اجتماعی توسط بانوان شهرستان تفت اجراشده و موفقیت‌آمیز بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: در طرح تهیه‌شده درزمینهٔ تاب‌آوری اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ عنوان بازوی حرکتی و کمکی عمل خواهند کرد و برای درگیر بودن تمامی شهرستان، اجرای طرح به‌صورت درون شهرستانی خواهد بود.

دانش‌یزدی در ادامه به مشکلات کارآفرینان بانوی یزدی برای معرفی محصولات خود اشاره و تصریح کرد: دوره آموزشی بازاریابی و تبلیغاتی به‌زودی برای بانوان کارآفرین برگزار و از هر شهرستان چند بانوی کارآفرین انتخاب و در این دوره شرکت  کرده و سپس به‌عنوان مدرس، این دوره‌ها را در شهرستان خود برگزار خواهند نمود.

این مسئول به تعداد زیاد روستاها در شهرستان تفت و ییلاقی بودن آن‌ها اشاره کرد و آن را فرصتی برای بانوان کارآفرین دانست و بیان کرد: با ایجاد بوم گردی و مراکز عرصه صنایع‌دستی توسط بانوان کارآفرین، موقعیت برای ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان نیز فراهم خواهد شد.

وی خواستار ایجاد یک مرکز کارآفرینی مختص بانوان در شهرستان تفت شد و گفت: با معضلی به نام زنان تحصیل‌کرده بیکار روبرو هستیم و با ایجاد یک مرکز کارآفرینی و شناسایی ظرفیت بانوان تحصیل‌کرده، بانوان روستایی و طبقه‌بندی بانوان کارآفرین اقداماتی مؤثری صورت خواهد گرفت.

دانش یزدی به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین بسیج جامعه زنان کشور و معاونت زنان ریاست جمهوری در حمایت از زنان زندانی و خانواده‌های زندانیان در آینده نزدیک اشاره و بیان کرد: متأسفانه تعداد زنان زندانی کمتر از چهل سال در استان افزایش پیداکرده و خانواده این زندانیان دچار آسیب شده‌اند به همین منظور و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران تصمیم به آزادی تعدادی از بانوان جرائم غیر عمد گرفته و با برگزاری جشن اکرام و همکاری شهرستان‌های استان، این طرح اجرایی می گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره هفت هزار زن شهیدِ کشور اشاره و ادامه داد: رهبری در آن دیدار به زیبایی به وظایف بانوی ایرانی و اسلامی اشاره کردند و بیان نمودند که زن ایرانی و اسلامی نه زن شرقی و نه زن غربی است و یک الگوی سوم معرفی کرده و گفتند زن ایرانی می‌تواند محجبه باشد، می‌تواند زن باشد، می‌تواند همسر و مادر باشد و می‌تواند نقش اساسی در محورهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه انجام دهد و این زن الگویی است که می‌تواند تاریخ‌ساز باشد.

 

نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه روشن است

«محمد محامدی» فرماندار تفتدر ادامه به نقش کارگروه بانوان و خانواده در شهرستان اشاره و اظهار کرد: یکی از کارکردهای کارگروه زنان و خانواده ورود به بحث چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه زنان در جامعه وادارات است و مصوبات این جلسات می‌تواند راهگشای بسیار خوبی برای حل این مشکلات باشد.

وی با اشاره به این‌که پایداری بحث عدالت اجتماعی بدون حضور زنان امکان‌پذیر نیست افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بدون در نظر گرفتن نقش زنان در جامعه، عدالت اجتماعی مفهوم پیدا نخواهد کرد.

محامدی در ادامه تصریح کرد: زنان همیشه در عرصه‌های مختلف کشور حضور مؤثر و تأثیرگذاری داشته‌اند و هر جا به زنان و بانوان اعتماد شده وظایف محوله را به‌خوبی  انجام داده‌اند.

فرماندار به نقش زنان در شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه‌هایی که در چند ماه اخیر با حضور و فعالیت بانوان شهرستان تفت برگزارشده است، بانوان توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

این مسئول در پایان به برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم در حمایت از بانوان کارآفرین اشاره و خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر و درزمینهٔ پرداخت وام‌های اشتغال، در سطح شهرستان چند پروژه بسیار خوب توسط بانوان کارآفرین راه‌اندازی و در حال فعالیت است و اشتغال خوبی را به وجود آورده است.


true
true
true